Cat Stevens – Morning has broken

Hierbij wens ik eerst iedereen te bedanken voor de felicitaties. Op 12 juni wordt het vast een spetterend feestje met vrienden en familie…

Om in hetzelfde sfeertje te blijven, dit liedje. “Morning has broken” ligt nl. aan de basis van onze liefde. Ongeveer 27 jaar geleden was dit het eerste liedje waar vrouwlief en ik samen op dansten, kusten…en dat het “ààn” was. Een soort lijflied is het dus geworden.

Cat Stevens heeft nog meerdere pareltjes, waarvan ik sommige nog veel mooier vind dan dit. Eind jaren 70 bekeerde Stephen Demetre Georgiou, want dat is zijn enige échte naam, zich tot de Islam en bracht nog maar weinig muziek uit. Hij veranderde ook zijn naam in Yusuf Islam.

Maar recent maakt hij opnieuw de vertrouwde muziek van vroeger, vorige maand nog bracht hij een nieuw album uit, Roadsinger.

 

http://www.metacafe.com/fplayer/1571856/morning_has_broken.swf
Morning Has BrokenCelebrity bloopers here

 

Groetjes,

Billy

28 gedachtes over “Cat Stevens – Morning has broken

  1. OMG Billy! Dit is écht het eerste nummer, door jou uitgekozen, die ik ook mega-mooi vindt! Zoveel (jeugd)herinneringen komen bij dit nummer naar boven *zucht en mijmer*. Heerlijk dat dit het liefdesnummer van jullie saampjes is. Over de ontluikende natuur en over jullie ontluikende liefde dus …

  2. 27 jaar ‘aan’is toch wel wat. Dat red ik niet 😀 maar dat vind ik geen probleem zelf .
    Cat Stevens draaide mijn vader ook veel. Heel veel.
    Veel plezier de 12de

  3. Geweldig mooi nummer Billy, heb ook een best of cd van hem, bij dit nummer moet ik tegenwoordig aan de mooie ‘reclame’ van Wereld Natuurfonds denken! Father en Son is ook favo bij mij! Fijn weekend en liefs van mij, Bettje

  4. Ik vind het na al die jaren nog steeds een erg mooi nummer. Welk station was dat ook alweer die dit nummer elke dag aan het begin van de ochtend draaide? Volgens mij Radio Veronica.

  5. Hai Billy, alsnog gefeliciteerd met je kerkelijk jubileum.
    En ik wens je een heel fijn feest toe samen met je familie en vrienden.
    Ik spreek je ( hoop ik!) snel weer op msn!
    Liefs Gerine

  6. Voor het eerst vind ik van jou een stukje muziek mooi.. en dat wel heeeeeel mooi! mooier kan niet, bedankt Billy
    En jij ook fijn weekend hoor feestbeest ;))

  7. Billy wij vieren het feestje mee hoor op 12 juni, dan zijn wij namelijk 28 jaar getrouwd. Niet zo uitgebreid als jullie natuurlijk maar toch, we hebben tenslotte weer een jaar er aan gewerkt he.

  8. hi Billy
    jij hoort ook graag veel soorten muziek of vergis ik mij
    de nieuwe van U2 vind ik super gewoon, en dan enrique, de nieuwe Halo van Beyoncé,..
    vind dat er de laatste tijd weer heel mooie muziek gemaakt wordt
    en een fijn weekend, vergeet morgen niet naar de stembus te gaan
    groetjes

  9. en Billy
    hebben jullie nog niet genoeg; koers, voetbal, tennis
    moet al weken mijn favo serie buren missen door al dat sportgedoe dus je moet niet jaloers zijn dat de ladies eens een film hebben
    en als ik mij niet vergis hebben ze dat ook al gedaan voor de mannen, maar misschien was het geen suc6
    groetjes

  10. net als ik denk, dat onze smaken wel heel erg verschillen, komt er toch eentje langs die ik ook mooi vind, bedankt billy.

  11. Oei
    Billy dit had ik even gemist, maar beter laat dan nooit. Alsnog van harte Gefeliciteerd jullie beiden, en geniet er 12 juni maar van.
    fijn weekend voor jullie

  12. Mmmmmm, bij mij komen de schuifelherinneringen ook naar boven. Dat zie je in de discotheken tegenwoordig niet veel meer. Waar ik kom tenminste niet. Echt mooi nummer
    Liefs, Justa

  13. Goodmorning Billy ,
    Wat een heerlijk romantisch verhaaltje 🙂 Heel veel plezier alvast de 12 de ,maar dat zal wel geen probleem zijn ..Het liedje ken ik wel .. de band is me vreemd, althans van naam.
    Nog een mooie dag / nacht
    Groetjes

dit vind jij er van...

