verslag Hemelvaartweekend

Woensdagavond ben ik samen met vriend F. naar de voordracht geweest over bier. Daar konden we 7 biertjes proeven van uiteenlopende aard. Niet allemaal mijn smaak, maar dat doet er ook niet toe. Het gaat erom om je smaakpalet te verrijken, en dat is dan ook aardig gelukt.

Donderdag vroeg uit de veren om een handje toe te steken bij vrouwliefs collega in haar verhuis. Die collega woonde samen met haar vriendin en 2 kids in een uit rijhuisje, met weinig comfort. Nu zijn ze verhuisd naar een alleenstaande moderne woning met alle comfort. Ze gaan zich daar beslist de koning te rijk voelen! De verhuis zelf verliep heel vlot, ze hadden immers al alle voorbereidingen zelf getroffen (meubels uit elkaar halen, alles in dozen stoppen,…) zodat we met 2 ritjes met de vrachtwagen alles van het ene huis naar het andere hadden overgebracht. We hadden dan ook vroeger gedaan dan we verwacht hadden. We hebben dan maar de gewoonlijke huishoudelijke taken gedaan zodat we ‘s anderendaags lekker vrij waren.

Vrijdag dus lekker langzaam aan gedaan, wat boodschappen en zo terwijl vrouwlief aan de slag was in de winkel van vriendin. ‘s Avonds moest zij dan nog bij vriendin R. naar een demonstratie van beddegoed, zodat ik de hele avond het rijk alleen had…

Zaterdag zijn we in de namiddag gaan fietsen met 2 vriendenstellen. Ik had gekozen voor een tochtje door de streek ten zuiden van Gent, waar vele miljoenenoptrekjes te vinden zijn. En ook heerlijk fietsen langs de Leie en oude Leie-armen. Het werd dan ook een fantastisch mooie tocht.
Na onze tocht keerden we terug naar Waregem, daar nog een kroegje bezocht, en daarna huiswaarts om ons op te frissen. Om daarna samen iets te gaan eten.

Zondagmorgen de wekelijkse fietstocht met de fietsclub. Deze keer stond deelname aan de Jean Marie Pfaff-classic op het programma. Dit is een tocht georganiseerd door de Jean Marie Pfaff-stichting, en is ten voordele van Somival, een sportclub voor mensen met een handicap of mensen met een verminderde mobiliteit. Voor een goed doel dus.
De tocht was zwaar, door het heuvelachtig landschap ten zuidoosten van Kortrijk, en door het tempo dat we aanhielden. Na zo’n 82 km, en met een gemiddelde snelheid van 30,2 km/u kwam ik thuis. Eerst eventjes bekomen, en het vochtpeil terug aanvullen (niet-alcoholisch!). Daarna het bad in, om dan m’n vrouw te gaan vervoegen die opnieuw bij vriendin in de winkel aan de slag was. Na het afsluiten van de winkel zijn we immers met alle medewerkers gaan eten naar het restaurant dat er recht tegenover gelegen is. Jammer genoeg is daar geen terrasje waar we van het zonnetje konden genieten, maar het eten was overheerlijk! Ik had gekozen voor lamskroontje, en die waren gepresenteerd in een sausje op basis van balsamico-azijn…mmmmm, lekker!
Nadien hebben we voor de winkel zelf een terrasje geimproviseerd, en getoast op het succes van de openingsdagen.
’s Avonds zijn we toen nog langs geweest bij vrienden F. en R., nog enkele drankjes en babbels om het weekend af te sluiten…

Groetjes!

Billy

16 gedachtes over “verslag Hemelvaartweekend

  1. Hoi Billy, kortom: een geslaagd lang weekend dus , sportief en ontspannen, maar ook weer wat nieuwe biertjes geproefd!
    Wens je een fijne nieuwe (werk)week, liefs Bettje

  2. dat was wel weer het weekend hoor voor u,
    en naar Monaco gaan kijken naar Formule 1; is iets te duur hoor voor mij
    ze vragen daar enorm veel geld voor een plaatsje
    en zal misschien nog eens naar Franchochamps gaan, maar dat zijn van die dingen die een mens eens wilt, maar ja, er zijn nog zoveel andere dingen die belangrijker zijn
    nu verlangen naar mijn wagen, en dan weer beginnen sparen tegen dat die versleten is
    nog een heel fijne avond

  3. Haha, ik blijf glimlachen bij jouw Belgische taaltje 🙂 Je hebt je zonder meer goed vermaakt, wat een prachtig weer was het ook afgelopen weekend, daar krijg je echt wel dorst van!
    Groetjes, Gonny.

  4. Er zijn heel veel verschillende soorten bier ja. Ik drink er echter geen een 😀
    Zelf vind ik het ook altijd leuk langs de miljoenen optrekjes te touren. Vooral ook omdat er heel wat opritjes door mij zijn gelegd 🙂

  5. Hoi Billy,
    geweldig weekendje dus wederom, wat een eind fietsen ook weer, maar voor een goed doel is altijd oke.
    Biertjes, ik ben er niet zo dol op, voorheen dronk ik soms wel eens een biertje bij het stappen maar dat doen we ook niet zo vaak meer dus…
    liever een wijntje.
    jammer genoeg gaat mijn werchter weekend niet door dit jaar, maar ik ben vastbesloten volgend jaar toch echt weer van de partij te zijn!
    groetjes Patries

  6. En zo vond ik dan toch de tijd voor ik straks ga zwemmen om jouw lange uitgebreide weekend verslag te lezen, het deed mij opnieuw glimlachen, ik geniet gewoon met je mee!
    XXX

  7. Das een hele ervaring op zich dat verijken van de smaakpalet.
    jammer dat het niet je type bier was, maar het zal dakzij de gezelligheid de pret niet gedrukt hebben.
    En lamskroontjes, hmm het water loopt me in de mond bij de gedachte.
    heerlijk al dat lekkers, en daarna zelf jullie terrasje improviseren is een goed idee, zou ik ook gedaan hebben.
    lekker met z’n allen in het zonnetje na genieten, ja leuk joh.
    Bil de groetjes, het is een hele poos geleden dat ik reageerde op je blog maar ik ben er weer.
    Kraker.

  8. Hoi Billy Zo te lezen heb je je niet hoeven vervelen hemelvaartsweekend, druk maar zeker gezellig allemaal. En hoe gaat het pinksterweekend er uit zien?? Geniet er maar lekker van hoor. liefs van Will

  9. Een mooi gevuld weekend dus 🙂
    Heb je eigenlijk nog een voorkeur van bier , met al dat proeven Billy ? Fietsen langs de leie is zalig … mooie streek. Wat me ook een heerlijke route lijkt, is hier langs de blaarmeersen … eerst maar eens zelf op verkenning .. want zo te lezen rij jij toch altijd wel weer een aantal kilometer
    Nog een fijne avond en werkweek
    groetjes

  10. Wel tof , fietsen. Ik zou ook wel zo’n tochtje willen fietsen.Ja zoals met je vrienden dan, dat tempo is wel even anders!Goed van jou hoor en ook dat het voor een goed doel is!

  11. dat zijn lekkere ontspannen dagen geweest Billy. De jean Marie Phaff classic kende ik niet maar het was een eind trappen las ik……. 🙂 Dat jij nooit een zere kont hebt van al dat gefiets 😉
    Dat lamskroontje lijkt me wel wat…. maar ik ga zo toch eert nog maar aan de boterhammetjes met kaas…. Ik moest nog lunchen tenslotte
    groetjessssssss

dit vind jij er van...

