Vrienden

Toen ik gisteravond op weg was naar m’n werk, overviel mij een spontaan gevoel van geluk. Met de cd “Automatic for the People” van R.E.M. in de cd-speler, en de zon aan de horizon, bedacht ik dat ik op dit moment wel een heel gelukkig leven leid. Een mooi gezin, een vaste, toffe job, een goede gezondheid, vele vrienden,…enz.

Die vrienden zijn wel heel belangrijk in een mensenleven.
Eigenlijk hebben wij 2 stellen die er bovenuit steken.
F. en R. kennen wij al jaren, en zij zijn écht wel onze beste vrienden.
F. is ooit de werkgever geweest van m’n vrouw, en al sinds zij daar werkte zijn wij vrienden geworden. Sindsdien hebben we samen al heel wat beleefd. Enkele supermooie vakanties samen gehad (Oostenrijk, Bulgarije, maar vooral vaak in Spanje), en ook vaak samen op weekend. Er gaat ook geen week voorbij zonder dat wij elkaar ontmoeten. Wij bij hen, of zij bij ons…maakt niet uit.
Wij staan ook altijd klaar om elkaar te helpen als het nodig is.
Zij zijn wel een generatie ouder, en soms merk je dat wel. Als wij een avondje willen doorzakken gaan zij passen.
Maar verder klikt het fantastisch tussen ons.
P. en D. zijn recentere vrienden, ook al zijn we intussen al jaren bevriend. D. is een jeugdvriendin van m’n vrouw, en P. kende ik van in m’n voetbaljaren, we zijn vaak tegenstanders geweest.
P. is de handige harry uit onze vriendenkring. Samen met m’n schoonbroer is hij de man waarop ik reken als ik een klusje heb waar ik geen verstand van heb. P. is ook lid van dezelfde fietsclub als ik, maar lang zal dat wellicht niet meer duren, want hij heeft er geen zin meer in.
Vorig jaar zijn wij met P. en D. voor het eerst op vakantie geweest naar Ibiza, en dat viel bijzonder goed mee.
Zij zijn ietsje jonger als wij, en eerder bondgenoten in de (avondlijke) braspartijen.
Hen zien we tijdens de week niet zo vaak, maar wel in het weekend.

Met deze 2 stellen klikt het dus best, ook al hebben we nog een heleboel andere vriendenstellen. De meeste daarvan kennen we ook al jaren, en die vriendschappen zijn meestal ontstaan in de tijd toen ik nog aan minivoetbal deed. Samen vormden wij een hecht vriendenclubje, wat nog steeds zo is.

Met onze vrienden gaan we vaak fietsen of wandelen, en we hebben aan een kleinigheid genoeg om een feestje te organiseren. Verjaardagen worden steevast onder onze vrienden gevierd. Met de meeste gaan we ook jaarlijks op vriendenweekendje, in oktober.
Ik hoef wellicht niet te zeggen dat zo’n weekend altijd geslaagd is…

Vrienden, ik hoop ze nog jaaaaaaren te kunnen behouden!

Groetjes,

Billy

De meeste mensen lopen in en uit je leven,
maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart!

30 gedachtes over “Vrienden

  1. wat een mooi eerbetoon aan je vrienden billy en ja…vrienden zijn héél belangrijk in een mensenleven he.samen lachen en samen huilen..we hebben elkaar hard nodig.
    wat een heerlijk gevoel geeft het te weten dat alles op rolletjes loopt he en dat we daar dan ook dankbaar voor mogen zijn want niets is vanzelfsprekend in het leven toch?
    geniet van al de mooie dingen billy en geniet van je vrienden en van elkaar;)
    liefs van mij en ik? ga morgen koninginnedag vieren in Putten bij een vriend;)

    je kent onze Bea toch zeker wel billy? hihi

  2. Nou, dit is toch wel een mooi eerbetoon aan je vrienden lijkt me 🙂 Ik hoop dat jullie nog heel lang van mekaar mogen genieten!

  3. Wat Jan al zegt wees er zuinig op, want vaak zijn echte vrienden op 1 hand te tellen. En dat merk je pas als het nodig is. Veel plezier vandaag, ook al is het niet zo oranje als ze hier de boel maken 🙂

  4. Vrienden zijn zeker belangrijk, en ik vind het fijn te lezen dat je je eigen zo gelukkig voelt! Dat is het belangrijkste in het leven. jezelf goed voelen
    Groetjes

  5. je hebt geluk met zo’n toffe vriendenkring zeg
    veel vrienden heb ik niet
    maar degene die ik heb koester ik hoor
    geen F1 in het weekend, ik sta op de rommelmarkt
    en het beloofd mooi weer te worden,
    zalig
    nu nog enkele uurtjes gaan werken, en dan vrij
    geniet van het weekend

  6. Vrienden zijn heel erg belangrijk. Ik heb een paar hele goede, aan van die halve kennissen daar doe ik niet aan. Het belangrijkste is dat ik gelukkig ben en dat ben ik, met mijn schatje, onze kat, onze paar vrienden en een leuke baan.

  7. Hey Billy,
    Een heel mooi logje en met dit weer voel ik al helemaal de sfeer … vrienden zijn zeker heel belangrijk ,ze geven een mooie meerwaarde aan je leven .. net zoals gezondheid en de dingen die we samen mogen beleven :-))
    Zodoende dankjewel voor het delen ..
    verder wens ik je alvast een heerlijk weekend toe , maar dat zit met jouw flow wel goed
    Liefsss

  8. Hoi Billy, wat een mooi betoog voor je vrienden, je lijkt me ook echt een trouwe vriend. Helaas heb ik die ervaringen niet en weet dat ik vooral op mezelf kan en moet vertrouwen. Fijne avond en liefs, Bettje

  9. echte vrienden zijn heel belangrijk… ik heb er maar een paar maar oei wat ben ik daar zuinig op ook…
    knuf en liefs, Lessa
    ps: Guitarman en in gaan in jouw land 1 mei vieren vandaag 😉

  10. Vrienden voor het leven, dáár moet je zuinig op zijn. Heerlijk hè? Zo’n moment waarop je intens beleeft dat je gelukkig bent met het leven dat je leidt. Muziek, de warme zon, gezonde dierbaren om je heen. Dingen waar je van genieten kunt. Helaas zijn er op deze aardbol ook mensen die het geluk van anderen verpesten. Daar hadden we gisteren in Nederland weer een ‘mooi’ voorbeeld van :-((

  11. Heerlijk als je dat kunt zeggen, ik hoorde van de week dat volgens onderzoek in elk mensenleven om de 7 jaar nieuwe vrienden komen en gaan, een deel of anders samen gesteld gaat worden en hoe je eigen rol ook verandert telkens binnen de vriendenkring 😉

  12. vrienden….wij hebben hier ook vrienden die door dik en dun met ons gaan en wij met hen.twee stellen ken jij ook namelijk gerine en bk en genot en nick.we gaan al een hele lange tijd met elkaar om en als je gerine of bk spreekt moet je ze maar eens vragen wat ze [gerine]voor ons gaat doen.LOL.gewoon zeggen dat jij het weten mag.
    knuffff

  13. Vrienden zijn inderdaad superkostbaar… Hele bergen vrienden bestaat volgens mij niet, die noem ik liever kennissen maar de
    échte?? Die staan over een uur voor de deur als t nodig is (zelfs met 45 minuten rijtijd) en dat is wederzijds..
    Ik hou van mijn vrienden en koester ze!
    Lieve groetjes,
    Loes
    ps. lang geleden hè…;-)

  14. mooi, warm blog, billy.
    je geluksgevoel heb je goed overgebracht in dit stukje.
    ik hoef er niets aan toe te voegen,
    je hebt het raak gezegd.
    goed weekend.

  15. Wat een mooi log Billy!
    Ja, échte vrienden moet je koesteren, zij zijn er altijd! Gelukkig ben ik ook in het bezit van zulke fijne mensen,véél beter als al die z.g “vrienden”, die je laten stikken bij het minste of geringste!Die noem ik niet eens meer kennissen en ik verspil daar ook geen aandacht nog tijd meer aan!
    Lieve groetjes en een fijn weekend!

  16. Vrienden zijn heel belangrijk in je leven. Ik kan ze op mn hand tellen maar het zijn wel vrienden die voor me door het vuur gaan en andersom en zo moet het zijn.
    Echte vriendschap is zelden dus koester het lieve Billy
    Kusssssssss

  17. Vrienden zijn zo belangrijk voor je.
    Alleen soms kom je er pas achter wie nou je ECHTE vrienden zijn en die moet je heel je leven houden.
    Genot xxx

  18. Ik ken dat!Zoals je op m’n weblog kan lezen hebben wij ook zo enkele heel goede vrienden en dan samen fuiven,kletsen,eten,drinken,…dat maakt het leven mede mooi!Daar genieten wij ook van!

  19. Vrienden zijn heel belangrijk.
    Vrienden kun je zelf uitzoeken en familie moet je het hoegenaamd maar mee kunnen vinden……
    Nou geef mij dan maar mijn vrienden. En een enkel familielid!
    HH en Hs zijn goede vrienden. Leren kennen via internet. En ja, jouw reken ik ook tot mijn goede vrienden. We hebben elkaar dan nog wel nooit in reallife gezien, maar je hebt me nu al zoveel jaren gesteund in goede en slechte tijden, dat ik je toch oprecht tot mijn vriendenkring beschouw!
    Heel veel liefs en ik hoop nog jaren vrienden te blijven.
    Gerine

dit vind jij er van...

