Weekendverslag 25 & 26 april

Niettegenstaande we weinig thuis waren, heb ik afgelopen weekend eerder als rustig ervaren. Maar of jullie daar ook zo over denken…?

 

Zaterdagnamiddag zijn we naar een mega-tuincentrum geweest dicht bij de Franse grens. En dat is er ook altijd aan te merken als je daar komt. Het krioelt er van de Fransen. Ik denk dan altijd dat er wellicht geen tuincentra zijn in Frankrijk…   
We hebben ook heel wat aangekocht (wat buitengewoon is in deze artikelen). Voor binnenshuis hebben we een Pachira kamerplant en een Phalaenopsis (soort orchidee) gekocht. Die Pachira staat er nu wondermooi bij in een hoekje dat door het reorganiseren van de woonkamer is vrijgekomen. Nu nog de juiste verzorging, en dan wordt het een blijvertje… 😉   
Voor buiten in ons plantenhoekje rondom het terras had ik wel wat plantjes kunnen gebruiken. En we brachten dus ook één en ander mee: meisjesogen (coriopsis), steenbreek (saxifraga), afrikaanse lelies (agapanthus) en kleurige wolfsmelk (euphorbia). Dat alles staat nu nog te wachten om de tuin ingepoot te worden. Deze namiddag komt dat voor elkaar.   
’s Avonds zijn we naar het voetbal geweest. Op het terrein van onze favoriete voetbalploeg ging nl. de finale door van de Beker van West-Vlaanderen tussen onze buren uit Anzegem en SAS Boezinge. Na een moedige wedstrijd verloren onze buren echter kansloos tegen het 2 klassen hoger geklasseerde Boezinge. Leuke wedstrijd wel. Daarna zijn we met dochter en haar vriend nog iets eenvoudigs gaan eten naar ons favoriete eethuisje, waarna we nog een tijdje thuis tv hebben gekeken.

 

Zondagmorgen heb ik eindelijk, na weken, nog een meegereden met de fietsclub. We reden de Valeirroute rond Gavere. Die is zo’n 40 km, en Gavere ligt zo’n 20 km hiervandaan. Dus had ik een dikke 80 km op de teller toen ik terug thuiskwam. Meer dan genoeg met de nog niet optimale conditie die ik heb. Een warm badje deed dan ontzettend deugd. Niet nadat ik eerst nog een aperitiefje dronk met vrienden van ons die me zaten op te wachten toen ik thuiskwam.   
In de namiddag nogmaals voetbal, deze keer ons eigen ploegje aan het werk. Laatste thuismatch, en voor zowat de helft van de spelers ook de laatste keer dat we ze aan het werk konden zien omdat ze onze ploeg verlaten. De wedstrijd werd met duidelijke 3-1 cijfers gewonnen tegen onze buren uit Wielsbeke, die ieder puntje nog goed kunnen gebruiken tegen de degradatiestrijd. Helaas voor hen hadden onze spelers geen medeleven…   
Na de wedstrijd nog wat blijven hangen in de kantine, en daarna ook nog bij vrienden langs geweest. Bij onze vrienden zagen we dan ook heel wat luchtballonnen opstijgen in de verte, want in de stad ging de luchtballonhappening door gisteren. Gelukkig viel het weertje erg goed mee, is al enkele jaren anders geweest.

 

Zo, dat was het zowat. Nu vrouwlief opwachten met een kopje koffie, om dan samen de tuin in te duiken!

 

Groetjes,

 

Billy

 

22 thoughts on “Weekendverslag 25 & 26 april

  1. Ha die Billy,
    Allereerst proficiat met de overwinning van je eigen cluppie enne…ben jaloers joh dat je bij de Franse grens naar een tuincentrum bent geweest, ze hadden daar vast errrug mooie potten enzo ;-)), veel plezier met je nieuwe tuinplantjes!
    Hier kan ik zo ook vast de tuin induiken, maar da’s meer omdat er genoeg water staat fijne dag en pas op met duiken hihi, greetz Bettje

  2. Dat is toch een lekker w-end zo. Ik heb het ongeveer net zo druk gehad. Vooral de zaterdag dan, toen we de rolluiken gingen hangen. Kamerplanten ben ik gek op. Hoe groter hoe beter 😀

  3. Rustig? Nou niet echt als ik dit zo lees. Wat een bloemrijk geheel hebben jullie aangeschaft. Vooral die orchidee is moooooi! Maar ook die Pachira alias Money tree is mooi zeg, nu alleen nog even wachten op het geld dat eraan gaat groeien 😉

  4. Zo gaat dat altijd bij de grenzen Billy. In Bergen op Zoom bij het tuincentrum ziet het ‘zwart’ van de Belgische kentekens. En bij de Duits/Nederlandse grens komen de Duitsers hier shoppen, terwijl de Nederlanders bij hun oosterburen de boodschappen halen. Tsja, wat je ver haalt is lekker zegt men. Maar jij hebt nu waarschijnlijk een tuin vol prachtige Franse lelies. 🙂

  5. Leuk zo’n tuincentrum, ik heb die hier ook al helemaal leeggekocht, zodra de eerste lentezonnestraal te zien is ben ik niet meer te houden.
    Jammer dat het weer nu echt veel minder is, alhoewel dat nou net weer lekker is voor alle plantjes!
    Groetjes, Gonny.

  6. In een tuincentrum kan ik ook altijd lang rondhangen.Niks zo mooi en leuk om je tuintje bij mooi weer in orde te maken.Hier blijft het voorlopig bijna allemaal gras,maar hoop toch om volgend jaar alles aan te leggen.
    En ook bij jou voetbal,zoals je kan lezen was het bij ons groot feest!
    Zondag is er nog een feest gepland op de Grote Markt van St-Truiden!olé olé!!
    Nog een fijne week!

  7. Ha nee echt rustig vind ik het niet, maar als jij het zo ervaart, prima toch! In tuincentra kom ik maar weinig, Frank heeft zo zijn adresjes hij is zelf hovenier ik bemoei me er ook niet echt mee. Ik wens je een fijne dag!
    liefs Patries

  8. ken dat tuincentrum hoor
    het is al lang geleden dat ik daar nog eens geweest ben, denk rond kerst,
    en het is daar altijd druk, weet niet of het daar goedkoper is dan in Frankrijk, en de Belgen gaan dan naar Auchan
    terwijl jij naar de voetbal keek, keek ik naar Formule 1 hoor
    nog een fijne week en bijna weekend

  9. Kijk da’s nog eens plezierig. Heb je gezien wat de Engelse naam is van de Pachira? Als jij het even doorgeeft als euro’s aan komen dan koop ik hem ook 🙂 Ik verbaas me er hier ook vaak over hoor, al die tuincentra zijn altijd overvol. Alsof die mensen niks beters te doen hebben 🙂 hahaha
    groeten Inge

  10. hi Billy
    de wielerfans worden weer verwend deze dagen, want er was deze middag weer koers op tv
    ik kijk graag eens naar Buren, maar helaas wordt dat nogal vaak weggeschoven voor politiek of wielrennen
    en nog een dagje werken en we zijn thuis
    groetjes

dit vind jij er van...

