The Cure – A Forest

Sinds ik aan het blippen ben geslagen heb ik m’n muziekcategorie wat verwaarloosd hier. Maar ik wil toch wel af en toe m’n favoriete muziek hier ook blijven plaatsen.

Robert Smith, de zanger van the Cure, wordt vandaag 50 jaar. In m’n uitgaanstijd was hij voor vele meisjes een idool. En dat was in het straatbeeld best te merken. Vele meisjes (en ook jongens) droegen diezelfde zwarte kledij die toen zowat het handelsmerk van The Cure was. 
The Cure heeft vele mooie liedjes gemaakt, maar A Forest is de voornaamste hit uit mijn (wilde) jonge jaren. Dan was de keuze dus snel gemaakt…

 
Groetjes,
 
Billy
 

24 thoughts on “The Cure – A Forest

  1. Oh, was de jeugd in die tijd daarom zo massaal in de rouw….!?;-))
    Ik ken het niet en vind het niet verschrikkelijk en geloof best dat jij slechter zingt Billy, maar ik ken wel betere.

  2. ….heel men jeugd flitst terug voor men ogen voorbij…geweldig nummertje, vooral op jeugdbals enz…ik ga NOG een keertje luisteren!…

  3. Whaha die mafkees met zijn rode uitgesmeerde lippenstift al 50?
    Tjeeee, ja a forest wat een nummer, toch waren ze in die tijd best vooruitstrevend. Apart muziekske. Vinnut het wel wat hebben… (ken het ook uit mijn hoofd hihi)
    Fijne avond Billy

  4. Das een ferm nummer zoals The Cure er wel veel heeft.Denk maar aan “Close to me”,”Lovesong”…Mijn favoriete nummer is nog altijd “Lullaby”.Praaaachtig!

  5. The Cure is een van mijn favo bands. Ik zag ze tot nu toe vanaf ’82 tot nu telkens als ze in Nederland waren. Met a forest heb ik ook wat, maar dat is weer een heel ander verhaal 😀

  6. Hee, Billy, ik kan er niks aan doen jongen, maar mijn smaak is et niet? gelukkig maar ook he, anders was de wereld maar een saaie boel ;))), greetz van jeany

  7. ik ken deze plaat wel dromen en heb the Cure drie keer life gezien. ik was er helemaal gek van en the forrest heb ik totaal grijs gedraaid. Die muziek was voor mij letterlijk en figuurlijk the Cure!

  8. hi Billy
    ik droeg ook zwarte kledij, maar hield meer van SImple minds, U2 en Neon judgement, anne Clark
    waar is de tijd zeg
    we worden allemaal oude zakken
    en de zon is er hier al, gelukkig maar
    groetjes en het is bijna weekend

  9. Een wereldnummer!!!
    Echter vaak beluisterd in de “twilight zone” tussen het chinezen en basen door… 😉
    Getuigt in elk geval van goede smaak!

dit vind jij er van...

