Zomerse woensdag

Wat een weertje vandaag! Heerlijk weer om buiten door te brengen. Daarom klom ik ook eindelijk weer eens op m’n fietsie. En met de camera bij kon ik ook enkele foto’s maken van de plaatsen waar ik voorbijreed. Ik heb hoofdzakelijk de Gaverbeekroute gevolgd, die start in onze stad. Daarna nog langs m’n mamaatje geweest voor m’n in-de-week-bezoekje. Uiteindelijk had ik een dikke 50 km op de teller.

Bij de start kwam ik langs dit madelief- en paardenbloemveldje. Een kwelling voor menig gazon, maar wel mooi om te zien.

 

geen geslaagde fietstocht zonder heuvel voor mij…
De Machelsestraat in Kruishoutem

 

Boven kom ik aan de uitkijktoren

 

En ik kan genieten van het uitzicht

 

Ietsje verder kom ik voorbij het Hof van Cleve, één van de restaurants met 3 Michelinsterren, maar vooral bekend van z’n kok/eigenaar Peter Goossens die in “Mijn Restaurant” op VTM één van de strenge (maar rechtvaardige) juryleden is.

 

Daarna fiets ik naar Nokere, een deelgemeente van Kruishoutem. Bij wielrenners bekend voor deze Nokereberg.

 

Iets verder kom ik voorbij het kasteel van Nokere

 

En dit was het einde van mijn fotoverslagje vandaag.

Groetjes,

Billy

29 thoughts on “Zomerse woensdag

  1. Jij woont oo kzo mooi he. Schitterende omgeving 🙂
    Het was topweer vandaag. Ik hoor dat het gaat veranderen de komende dagen. jammer hoor, want ook vandaag was ik weer op het strand te vinden en vandaag was het en stukje drukker. veel Duitsers die na de Pasen zijn blijven hangen denk ik zo…..
    groeten Inge

  2. Mooie foto’s Billy, ik zie op de één na laatste foto zoooo’n mooie witte bloesemboom staan, jammer dat die altijd zo kort bloeien…
    Morgen nog een paar uurtjes zon en dan gaan we helaas weer voor even de herfst in, jammerjammerjammer.
    Groetjes, Gonny.

  3. hee Billy, heerlijk toch, lekker buiten zijn, goed weer, af en toe een terrasje pakken, want ook een fiets moet af en toe gemasserd worden niet waar? 😉 greetz van jeany

  4. Een hele mooie reportage Billy, 50 km…..Ik heb vandaag voor het eerst in jaren weer gefietst en ik mag blij zijn als het bij mij 5 km was. Maar ik ben blij dat het me is gelukt. Morgen nog maar eens ’n stukje ondanks dat het weer dan denkelijk een stuk slechter zal zijn.
    Gr. J@n.

  5. Afgelopen dinsdag had ik hier 3 tieners in huis, drie meiden, en het gesprek kwam op fietsen, het gepsrek kwam op jou, ik zei hen…’Ik ken een Billy en die fietst voor zijn plezier gewoon een kilomoter of 60 als plezierritje…. zomaar, dat is voor hem pas een fietstochtje!’
    ‘die is gek!’ kreeg ik in drievoud, hahahaha
    Prachtige foto’s trouwens, en deze meiden zijn al te lui om een kilometer of 5 te fietsen van de ene kern naar de andere 😉
    XXX

  6. Leuk om eens een verslagje met foto’s te zien! Ik blijf het knap vinden, die fietsafstanden van jou 🙂 Ik word al moe als ik ze met de auto moet doen!

  7. Morguh Billy, mooi weertje idd om te fietsen joh en die prachtige foto’s erbij levert helemaal een leuke herinnering op; ik moet zo lachen om jongste kanjer die plukt steevast paardebloemen om ze aan mij te geven want dan kan ik ze zo leuk in een vaasje zetten *grinnik*, volgende keer leer ik ‘m een btje die leuke madeliefjes te plukken. Je krijgt trouwens alweer aardige fietsbenen Groetjes!

  8. dag Billy
    je hebt er weer wat km in je kuiten zitten zeg, proficiat ermee
    zou ver zou ik niet kunnen rijden
    en iedereen kijkt naar mijn Restaurant, ik zit dan al in dromenland, maar ik hoor er zoveel mee stoeven, dat ik misschien deze avond ook eens zal kijken
    nog ff en het weekend komt er weer aan
    groetjes

  9. Ow! Het was idd zulk heerlijk weer! Zelfs té heerlijk om te fietsen. Maar wel. Heerlijk relaxen in de achtertuin, lekker zonnetje erbij. Helaas van korte duur, morgen alweer regen. *zucht* Maar we blijven hopen hè? Een mooie omgeving Billy, om in te fietsen 😀

  10. Mooie route en inderdaad prachtig weer ervoor. Heeft ook mooie foto’s opgeleverd.
    Maar eeeehhhhhh……..voor iedere foto afstappen zeker????
    Geintje natuurlijk! Ik haal momenteel niet eens 1 tiende van jouw rit. En dan heb ik het ook nog eens over een hometrainer met een constante weerstand, dus niks geen heuveltjes
    Maar allez………ik zit nu wel op dubbele weerstand t.o.v. het begin van de revalidatie paar weken geleden. Dus ben er toch wel trots op eerlijk gezegd.

  11. mooi fotologje geworden billy en vooral die paardenbloemen en madeliefjes foto.ik ben gék op dat lentespul en vind ook boterbloemen zoooooo mooi;) die plukte ik als kind altijd en maakte er dan een bloemenkransje van voor rond m,n hoofd;)
    liefs van mij en geniet van het weekeind he? liefs voor an ook;)

dit vind jij er van...

