Paasweekend

Het werd een weekend met een dubbel gevoel.

Zaterdag was het voor onze bierhappening geen echt succes. Toen ik er in de namiddag was om te helpen waren er al heel weinig bezoekers. Misschien had het mooie weertje er veel mee te maken… Achteraf heb ik vernomen dat er zo’n 800 betalende bezoekers waren, wat slechts de helft is van vorig jaar.
‘s Avonds dan naar de babyborrel, waar we heel de avond hebben genoten van drankjes, hapjes en het samenzijn met vrienden.

Zondag iets na 10u verzamelen geblazen voor ons dagje Parijs-Roubaix.  Zoals al eerder gebeurd is moesten we wachten op het busje met de jongste deelnemers. Die kunnen echt niet op tijd zijn, en ook nu weer was het van dat. Dat maakte dat we bijna 20 minuten later dan afgesproken konden starten. Onderweg naar onze eerste “kijk”plaats kregen we dan een wegomlegging te verwerken wegens werken aan de weg die we normaal altijd nemen. Al die onvoorziene vertragingen maakten dat we te laat aan onze eerste kasseistrook verschenen, en we door de “gendarmes” niet meer op de strook zelf mochten met onze busjes. Ik baalde als een stekker! Mijn dag was toen al bijna stuk. Ik haat het als er iets wat ik gepland had niet verloopt zoals het moet… Uiteindelijk hebben we onze busjes in de omgeving geparkeerd en te voet de kasseistrook opgewandeld. Gelukkig vielen de reacties van de groep wel mee.

Onderweg naar onze 2e kasseistrook, werden we dan opnieuw opgehouden. Deels door de wegomlegging, die ons dwars door het parcours deed rijden, wat we anders zoveel mogelijk trachten te vermijden om vlug op onze 2e kijkplaats te geraken. Gelukkig kregen we hierdoor toen wel 2 keer de renners te zien. Maar de 2e stopplaats hebben we dan maar overgeslagen. Misschien zijn we hierdoor wel van ellende bespaard gebleven, want net op die strook heeft een motorrijder ingereden op het publiek, met gewonden tot gevolg.

Op onze laatste afspraak verliep alles gelukkig normaal. Na de doortocht van de renners konden we de wedstrijd verder volgen via m’n laptop. Ik heb er nl. een DVB-T-kaart bij, waardoor ik overal digitale tv kan ontvangen, waaronder ook de franse zender “la une” die de wedstrijd uitzendt. En via een converter aangesloten op de sigarettenaansteker kon ik ook de batterij behoeden voor een leegloop. Heel handig dus.

Wij zagen dus een spannende wedstrijd met alweer Tom Boonen als mooie winnaar!

Na de wedstrijd zijn we nog wat blijven hangen, en daarna terug richting België gereden. Helaas heb ik door bij vrienden langs te willen rijden, langs een muurtje gehaperd met ons busje. Met schade aan de zijkant tot gevolg. Alweer een slechte noot dus, hadden we die dag écht geen gebrek aan…
Toch hebben we dat voorval onze dag niet laten vergallen, en hebben we de avond nog doorgebracht met onze vrienden…

Nog een fijne paasmaandag allen!

Groetjes,

Billy

22 gedachtes over “Paasweekend

  1. Hoi Billy, zo te lezen idd een wat raar weekend, maar tis altijd goed te horen dat Tom Boonen gewonnen heeft!!! Fijne 2e Paasdag zonder kleer- en andere scheuren haha, liefs, Bettje

  2. Dus als ik het goed begrijp was ‘de wet van Murphie’ op jullie wel van toepassing. Tja, zoiets kan gebeuren en dan waardeer je alles wat goed gaat weer wat meer.
    Jullie ook een fijne tweede paasdag.
    Gr. J@n.

  3. Hoorde van BK van het ongeluk met de moterrijder.
    Ik moest dus ook direct aan jullie denken en samen met het feit dat ik weet dat je eigenlijk altijd naar die wedstrijden gaat, was ik toch wel een beetje bezorgd. Ben dus ook blij weer een logje te lezen nu!!
    En nu maar hopen dat deze dag beter verloopt met niet zoveel tegenslagen!
    Lees je snel weer op msn!
    Liefs Gerine

  4. inderdaad balen als iets anders verloopt dan gehoopt.
    maarre…het zonnetje schijnt en komende dagen word het óók lekker dus,genieten we dáár van he billy?;)
    liefs van mij en…

  5. Als het zo’n pechweekend was, kan je inderdaad maar beter denken dat het goed was dat je niet op die plek van die toeschouwers stond waar die motorrijder in reed. Bah ik heb het gezien en daar moet je dan niet te veel bij nadenken. Maar vandaag beter verlopen ?

  6. Die Murphy had jullie goed te pakken vandaag!
    Maar gelukkig hebben jullie toch nog het één en ander kunnen zien!
    Handig die laptop met digitale tv en die converter.
    groetjes,
    Elmar

  7. Ai Billy, het zat niet allemaal mee, maar dat kan gebeuren he! Al met al heb je tch een levendig weekend achter de rug, je doet allemaal leuke dingen toch! Mijn reisje naar Lissabon is helemaal top, alleen wordt het in Nederland MOOIER weer dan in Portugal en dat is toch ook pech hebben….. doeiiii tot over een 6 tal dagen! Groetjes Betty

  8. Hey Billy ,
    Ligt het aan je weblog die je veranderd hebt of aan mijn resolutie … maar ik kan hier dus absoluut niets lezen ..leters staan ondereen ipv onder elkaar 🙂 Heb
    . k’Ie maar een logje van centimeter breed ?
    Can you help me out ?
    Groetjes

  9. mmmmmmmmm Billy.. ik zag het gewoon op tv… maar ga volgende week wel de Amstel Gold live kijken… 🙂
    sterkte weer met weekeind voorbij en aan de slag
    Lessa

  10. Nou Billy het klink als vrijdag de 13e, maar ja als eenmaal iets misgaat blijft het misgaan, maar ik hoop dat je ondanks die tegenslagen nog wel een beetje een leuk weekend had? Hie ging het goed, het huisje wordt denk ik pas over twee weken gezet eerst deze week de fundering dat moet nog drogen dan. Fijne dag Billy

  11. en was je ook blij dat tommeke gewonnen is?
    het was inderdaad een pechdag voor jullie, en als ik de commentaren hoor, ook voor de renners, want het was de ene valpartij na de andere
    nog een fijne week
    groetjes

  12. ja soms vallen dingen gewoon wat tegen Billy ik begrijp je volledig gelukkig pas ik makkelijk naar alle omstandigheden aan, wel tof dat je het positief kan bekijken en dat schadepostje wordt wel door de verzekering gedekt toch?
    {-♥-}

  13. nou je hebt je dus niet verveeld zo te lezen.hier hebben we onze achtertuin weer om getoverd tot een bloemen zee.heerlijk zo nog even in de tuin zitten en genieten.
    knufffff

  14. Wat een hoop tegenslag hebben jullie gehad zeg. Deels onnodig door laatkomers, balen. Gelukkig werd de tegenslag afgewisseld door positieve dingen. En idd, wie weet zijn jullie de dans ontsprongen bij dat motorongeluk.

  15. Letterlijk en figuurlijk een shit-weekend voor jou. Jammer want je had je er vast heel erg op verheugd.
    Gelukkig ben je niet betrokken geraakt bij dat motorongeluk. Hoe is het vandaag met je gegaan? Beter?
    Saludos
    de Mara
    O.T. Bedankt voor je reactie op onze fotolog. Heb je daar even geantwoord omdat je veronderstelling niet correct is en tevens uitleg over onze foto’s.

  16. Dat is nou ook wat. Hier hebben we de rit op tv zitten volgen. En we hebben die motorrijder dus ook het publiek in zien rijden. Maar goed dat jullie daar niet stonden dan he. En verder……….tja, wat moet ik zeggen……..ik plan elke dag opnieuw vanalles en het loopt eigenlijk bijna altijd anders dan ik had verwacht/gehoopt. En de frustratie daarover gooi ik dan op de weblog. Maar krijg er zo nu en dan slechte zin van hoor. Ben waarschijnlijk gewoon slecht in plannen
    Maar ik begrijp dat het uiteindelijk toch een aardige dag is geweest. Dat is dan toch maar weer mooi meegenomen.

  17. Nou wat een pechdag zondag. Hoop dat je het inmiddels weer een beetje vergeten bent en lekker geniet van je prachtige tv!! Soms is het wel eens prettig om de boel anders te zetten, mijn moeder doet dat om de haverklap. Ik heb er de kamer niet voor, mijn inrichting blijft gewoon staan en eerlijk gezegd vind ik het ook wel prima!
    fijne dag
    groetjes Patries

  18. is dat niet de wet van murphy? als er 1 ding mis gaat, loopt alles in het honderd.
    toch nog een geluk bij een ongeluk dat je de motorrijder niet tegen je aan kreeg.
    paasmaandag goed doorgekomen?

dit vind jij er van...

