Vrouwen…

Als een vrouw iets in haar hoofd haalt, dan is het er moeilijk uit te krijgen. En dat heb ik al overvloedig ondervonden in de dikke 47 jaar dat ik hier op de aardbol rondtoef.

Zo had vrouwlief (was het nu door het mooie lenteweer dat ze die inspiratie kreeg?) het lumineus idee opgevat om de eetkamer en het salon van plaats te verwisselen in de woonkamer. Na rijp beraad (ik dénk vaak éérst na vooraleer ik iets uitvoer), was ik tot het besluit gekomen dat er eerst een nieuwe tv zou moeten komen. Onze oude huisgenoot (staat nu al 24 jaar knalheldere beelden uit te stralen) neemt in dat nieuwe plan namelijk teveel plaats in, en voor de verbinding met de kabel zouden we ook nieuwe leidingen moeten trekken. Een nieuwe flatscreen, in combinatie met een abonnement op digitale tv, heeft het voordeel dat je draadloos signalen kan ontvangen en dus veel minder plaatsgebonden bent dan met een oud toestel. Zo gezegd, zo gedaan…wij dinsdag naar Vandenborre (“U heeft goed gekozen”), waar we al vlug een toestel zagen dat qua budget en kwaliteit in onze smaak viel.

Meteen hebben we er ook een deftige wandsteun bijgekocht omdat we het toestel in een hoek van de woonkamer willen hangen.

Woensdag ben ik op pad geweest naar de Belgacomwinkel waar ik een HD-decoder en een bijkomende ontvanger (zoonlief heeft al een abonnement voor digitale tv op z’n kamer boven) heb aangeschaft. En ik moet zeggen, dat toestel speelt fantastisch!

Gisteren was dan D-day…een vriend kwam me helpen om alle meubelen van de ene kant naar de andere kant te sleuren en na wat schikken en herschikken hebben die (voorlopig) hun plaatsje weer gevonden. En het hoeft gezegd…het idee van vrouwlief was nog zo gek niet. In het salon hebben we nu uitzicht op de tuin, en langs de eetkamertafel is er nu meer plaats rondom dan ervoor. Bleef dan nog het monteren van de tv-steun…

Bij het openen van de doos bleek de montagehandleiding er niet bij te zitten. Een schat aan vijzen, bouten, moeren, armen en andere onderdelen deed me al sterretjes zien. Ik heb dan maar wijselijk besloten om een technieker van Vandenborre het werk te laten doen. Eventuele schade aan steun of tv valt dan ook onder hun verantwoordelijkheid, en je bent er dan ook zeker van dat alles correct gemonteerd is. Volgende week woensdag komt hij die klus klaren.

Komend weekend is er alweer een druk programma. Morgen gaat de bierhappening door van onze bierproefvereniging. Jammer genoeg kan ik niet zo lang blijven, omdat we in de vooravond naar de babyborrel moeten van vrienden van ons. En daar staat een walking dinner op het programma. Wat zonder enige twijfel wel zal uitlopen…

Zondag gaan we dan de hele dag in het spoor van de wielrennerij om Parijs-Roubaix te volgen vanaf de kasseistroken. Met 3 minibusjes vol vrienden…wordt weer een zalige dag. Maandagavond kan ik dan zalig uitrusten….’s avonds hoef ik dan niet te werken.

Ik wens jullie allen een zalig Paasweekend toe!!!

Liefs,

Billy

28 gedachtes over “Vrouwen…

  1. Het beeld van de tv van mij was perfect, dacht ik, maar met de digitale aansluiting moet ik een overtreffende trap van perfect bedenken, en wat dat omhuizen betreft; Dat hebben vrouwen zo, op bepaalde tijden, ik snap meestal niet zo waarom, maar goed….
    Prettige pasen Billy. J@n.

  2. Mooie tv Billy!
    en ik wil eigenlijk onze woonkamer inderdaad ook omdraaien alleen ben ik nu te moe om het ook te realiseren dus dat komt nog wel.
    Ik wens jullie ieder geval hele gezellige paasdagen!

  3. Vrouwen … vrouwen komen met de ideetjes 🙂 en de mannen mogen het oplossen lollllll … althans naar ik ook ergens las deze week op een logje … Mooie tv wat jullie hebben aangeschaft !
    De ander aan het lezen had wel z’n jaren dienst bewezen :-))
    Geniet van het mooie weer de koers en verder ook voor jullie een zalig paasweekend!
    Groetjes v mie

  4. Nou 24 jaar dienst is helemaal niet verkeerd Billy, dus dan mag je wel eens wat anders. Hier valt niet veel te verschuiven want dan kom ik met de bank in de keuken te zitten, maar de spulletjes die er rond om staan verhuizen van boven naar beneden, van plek naar verwisselkastje en na een half jaar weer uit het kastje en zo blijft het rouleren. Hahahah alleen heeft Arno daar geen last van en dat vindt hij helemaal niet erg. Fijne paasdagen

  5. Tja billy, wat een vrouw in haar kop heeft zitten…..
    Maar goed dat je het er niet uitgepraat hebt, jullie zijn nu in het bezit van een schitterende tv en die was er anders misschien wel niet gekomen…

  6. Als ik mijn spullen ga verplaatsen, kom ik in de knel met mijn lampen. Mijn vader zei vroeger al: bij vrouwen kun je beter het plafond vol gaten boren, want ze willen elke dag de lamp ergens anders 😀

  7. Ahhh jeetje zeg, da’s nou bijna zielig om die antieke tv die al zo ongelofelijk veel jaar trouwe dienst heeft bewezen eruit te mikken. Men, dat ding is goud waard!
    Vrouwen, ach ja, moet ik er nog wel wat aan toevoegen???
    Een heel fijn en zonnig weekend Billy, Gonny.

  8. Toch gunstifg dat het goed uitgepakt is, ik ken verhalen van al;les omzetten en fdaarna toch maar weer terug plaatsen hahaha.
    Off topic, voor mij is de opbouw ook spannender dan het circus zelf hahaha

  9. Ach ja, ik kan nog zoveel ideetjes hebben, soms moet er dan ook het materiaal aanwezig zijn om uit te voeren, alleen al een zeer goede boormachine zou mij uitermate handig uitkomen, dat scheelt alweer een hoop, echt een hoop gedoe….
    En de rest, ook daar ben en blijf ik alleen en zal ik het zelf moeten klaren, meestal lukt dat ook wel, of samen met VRIENDINNEN 😛
    De salon aan de tuinkant, dat is toch een logisch iets? Heerljik van je tuin genieten, dag en nacht?
    Een heel fijn Paasweekend, maar dat gaat jou duidelijk wel weer lukken 😉
    XXX

  10. leuk toch, af en toe moet je weer eens wat anders…werkt wel verfrissend! en bierhappen is ook wel mijn hobby, zou wel mee willen ;)..jullie ook hele fijne paasdagen!

  11. schitterend dat jij ook zo een vrouw hebt en mijn man niet alleen, maar die is heel slim hè die van mij, weet je wat die zegt ‘doe wat je niet laten kan, als ik maar voor de tv kan zitten’ LOL ik klaar die klus vaak in mijn eentje of met Meg, arme Meg die heeft al wat boeken cd’s en keien verplatst in mijn leven en in het hare dus ook, maar flatscreen aan de wand helemaal mijn idee ook! have fun met bierhappen en al het andere gezellige wat je ana gaat vangen, fijne dagen Billy …
    {-♥-}

  12. ’t Zal wel aan het voorjaar liggen, Billy, dat vrouwen de ‘boel’ eens flink willen veranderen, de zogenaamde voorjaarskriebels haha!
    Maar hee, een TV die het 25 jaar lang uitgehouden heeft, héél bijzonder, was dat ook een Philips toevallig?
    Ook een fijn paasweekend voor jou en de jouwen!

  13. grijnssss zie je wel dat vrouwen vaak goede ideeen hebben!grinnik wij hebben hier lekker nog steeds een óuderwets’toestel en die doet het nog prima dus totdat die de geest geeft…..
    wij hebben hier het weekend ook al gepland.morgen lekker in de tuin wroeten en 2 de paasdag is er een plantjes markt dus gaan wij dan de tuin opfleuren.fijn weekend billy.
    knuffff

  14. Hee Billy,
    goed idee van vrouwlief dus.
    Ik wens jullie fijne paasdagen, maar volgens mij gaat dat wel lukken.
    Groetjes,
    Meiske
    PS: nog iemand nodig die je oude tv kan gebruiken? Dan bied ik me aan. Mijn tv doet het met analoog signaal prima. Maar heb nu digitaal in mijn abonnement zitten en tv vertikt het daarop te werken. Alleen nog maar zwart beeld…….staat die digitale ontvanger dus zinloos te wezen nu

  15. Wat dacht je…??
    Gerine en BK hadden toch wel een mooie tv gekocht…. hihihihi
    Volgens mij, als tenminste dit je tv is, is het dezelfde als die van ons!
    Ik wens je nog een fijn paasweekend!
    Liefs van hier
    Gerine

  16. ha je kijkt ook digitaal
    vind ik heel mooi beeld, mijn zoon kijkt nu in hd, dat is nog beter, maar daar ik nog geen zo’n tv heb, kijk ik nog niet in Hd, mijn tv kast kan ik niet verzetten, dat ding is loodzwaar
    en vrouwen hebben vaak goeie ideeën hoor
    en Tommeke heeft gewonnen, ben ik heel blij mee hoor, proficiat
    en met zo’n tv kun je toch gewoonweg thuis kijken hoor
    en we zijn niet naar de foor geweest, lekker thuis gebleven
    groetjes en fijne pasen

  17. De boel eens omgooien is best leuk!
    Zo te zien heb je een mooie tv overgehouden aan deze actie van vrouwlief!
    Als het goed is ben je nu weer thuis na een bere gezellig weekend en kun je morgen fijn uitrusten!
    groetjes en nog een fijne tweede Paasdag!
    Elmar

dit vind jij er van...

