Weekendverslag 4 & 5 april

Zaterdagnamiddag kwamen vrienden langs, eerst genoten van koffie met taart. En daarna een hele tijd gekaart. Wij spelen “wiezen”, en daar gaat kleingeld mee gemoeid. Ik heb een hele grote pot gewonnen, maar door er wat slordig mee om te gaan en me wat te veel te riskeren toch uiteindelijk een kleinigheid verloren. Grote sommen zijn het evenwel niet, want we spelen met muntjes van 2 cent. Je moet al heel wat pech hebben als je 2 euro of meer verliest, en dat voor een hele namiddag plezier. Kan je nergens anders voor dat geld doen….

‘s Avonds moesten we op vriendenavondje, nog ter gelegenheid van de verjaardag van één van onze vriendinnen. Zoals gewoonlijk veel gebabbel en gedrink. Heel gezellig. Wij waren de eersten om naar huis te vertrekken, maar het was toen wel al 2u30 ‘s morgens.

Zondag zijn we met vrienden rond 10u30 vertrokken naar Mater om daar de renners van de Ronde van Vlaanderen te zien voorbijkomen. Niet te geloven wat een populariteit het wielrennen in Vlaanderen heeft. Op iedere hoek van de straat massa’s volk. En de cafeetjes langs het parcours doen gouden zaken natuurlijk! Ons plan was om ze 1 keertje te zien voorbijrijden, op de kasseistrook van Mater, en dan naar huis te rijden om het vervolg van de wedstrijd op tv te zien. Puur toevallig kwamen wij de renners op weg naar huis nog eens tegen, zodat we ze 2 keer zagen.
Daarna thuis vol aandacht de koers gevolgd, en we zagen voor de tweede keer op rij plaatselijk renner Stijn Devolder (hij woont in hetzelfde dorp als onze dochter) op een indrukwekkende manier de Ronde winnen.
Na de wedstrijd hebben we in zeven haasten de tuinmeubelen van zolder gehaald, en nog een hele tijd buiten in het zonnetje gezeten. Wat een prachtige dag was het weer!

Veel tijd voor weblogland had ik dus niet, en wordt het nu dus weer bijbenen…

Groetjes,

Billy

17 gedachtes over “Weekendverslag 4 & 5 april

  1. “Wiezen” dat zegt mij niets, is het zoiets als “pesten” op z’n Hollands?
    Klinkt alsof de Ronde van Vlaanderen een feestdag is in België, gij hebt zeker veel cafeetjes van binnen gezien, Billy?
    😉

  2. Ik was al verbaasd te lezen dat jullie als “eersten” weggingen, totdat ik de tijd las whaha.
    Leuk he, dat wielrennen kijken, ik vind het ook elke keer weer een spektakel 🙂

  3. Hoi Billy, soms ben ik een beetje jaloers om je weekenden hoor, ik zou af en toe best wel eens een weekendje willen ruilen , fijne (werk)week en liefs Bettina

  4. Zo te horen heb je een heerlijk weekend gehad Billy!
    Helaas heb ik niet naar de Ronde van Vlaanderen kunnen kijken, dus mocht je gezwaaid hebben, sorry!
    groetjes,
    Elmar

  5. Kaarten doe ik niet zo graag,al speel ik wel ns patience op de pc.
    Heb ook op tv wat naar de Ronde gekeken maar door het mooie weer kan ik er nier nr blijven kijken,dus met de jongens gaan fietsen in het zonnetje.Jammer dat morgen het mooie weer voorbij is.
    Nog een fijne week.

  6. Een spelletje spelen om kleine geldbedragen vind ik ook wel leuk, maar muntjes van 2 eurocent hebben wij hier allang niet meer hoor.
    Leuk dat jullie zo aangemoedigd werden zondag!

  7. Ooh ja kaarten, om kleingeld dat deed ik ‘vroeger’ ook graag, hele avonden kun je daarmee vullen.
    Mooi hè afgelopen weekend en vandaag ook nog! Ik hoop van harte dat het nog eventjes zo doorgaat maar ik weet het nog zo net niet.
    Maar trouwens om wat voor uitnodigingen gaat het eigenlijk? Het programma waar ik eerder altijd mee werkte en wat heel makkelijk is heet microsoft picture it. Ik heb geprobeerd om het voor je in een zipje te pakken maar daar heb ik nou geen kaas van gegeten.
    Ik heb voor mijn ouders en schoonouders trouwkaarten gemaakt. Heel misschien kan ik iets voor je betekenen? Ik moet je er wel bij zeggen dat ik verder nog niet eerder zoiets gedaan heb hoor maar ja, kan het altijd proberen misschien. groetjes Patries

  8. Dat deden wij vroeger ook kaarten om centen. Inderdaad is het bijna niks wat je verliezen kunt. Maar het gekke is dat het toch meer spanning in het spel brengt.

  9. jammer dat de zon er niet meer bij is voor de rest van de week
    het was heel gevaarlijk in formule1
    vond het wel erg voor de mensen die een ticket betaald hebben en dan bijna niets te zien kregen
    nog een fijne dag

  10. Hier staat er ergens op zolder nog een hele pot oude centen waar ook mee gekaart werd. Bij Arno thuis klaverjassen en bij ons thuis amerikaans jokeren. Je moet me niet meer vragen hoe dat laatste ging want dat is wel heel lang geleden.

  11. jullie weten jezelf wel gezellig bezig te houden, als wij karten dan spelen we Amerikaans staart jokeren ken je dat? maar ik ben niet zo’n kaarter spele liever een bordspel of een spelltje yahtzee 😉
    {-♥-}

dit vind jij er van...

