Ja, lente!!!

tja, m’n timing voor m’n logje gisteren was wat slecht gekozen, want net in de namiddag gisteren was het weertje zalig…de wind hield zich wat koester en de temperatuur nog iets hoger. Net als vandaag trouwens! We zijn gisteren bij vrienden langsgeweest en daar samen buiten iets gedronken. Heerlijk in het zonnetje.

 

Vandaag ben ik naar de huisarts geweest. Ik heb nl. al enkele dagen last van een ontstoken vingertop. Fijt heet dat, en het is vreselijk vervelend en pijnlijk. De dokter heeft met een naald de ontstoken haard opengeprikt en na wat duwwerk wat etter verwijderd. Het is nu belangrijk om regelmatig die vinger te ontsmetten, waarmee het ergste zou moeten voorbij zijn. Mocht dat niet het geval zijn moet ik antibiotica nemen…   
Ik sprak hem ook over het resultaat van het bloedonderzoek, en die zei dat ik me daar niet echt ongerust moet over maken. De cholesterolwaarden zijn niet angstwekkend hoog en met wat gezonder eten best omlaag te krijgen. Iets minder (vet) vlees eten, meer groenten en fruit, genoeg beweging…that’s it! Genieten van het leven blijf ik heus wel doen hoor…

 

Komend weekend trouwens staat alweer een druk programma te wachten. Morgen krijgen we in de namiddag bezoek, voor koffie en gebak, maar er wordt ook vast een partijtje gekaart. ‘s Avonds moeten we dan zelf weer op vriendenavond. Gezellig onderonsje met al onze beste vrienden…wordt vast weer laat. En ik vrees dan ook voor de zondagse fietsrit met de club…

 

Zondagmorgen wordt dus wellicht ietsje langer uitslapen. In de namiddag gaan we met vrienden dan 1 plaats uitzoeken om de renners te gaan zien die deelnemen aan de mooiste wielerwedstrijd van het jaar: de Ronde van Vlaanderen! Nadat we ze zien voorbijrazen hebben, trekken we dan met z’n allen naar ons huisje toe, om de rest van de wedstrijd op tv te volgen.

 

Nu eerst nog een nachtje werken. Het werk is trouwens weer beter geworden, geen tijdelijke economische werkloosheid meer, en da’s maar best ook…

 

Ik wens jullie allen alvast een heel fijn weekend toe!!!

 

Liefs,

 

Billy

 

25 gedachtes over “Ja, lente!!!

  1. Twee positieve berichten dus en de choresterol en het werk. Gelukkig. Die fijtvinger is wat minder en daar moet je echt goed voor zorgen hoor. Vroeger deden ze niks en mijn vader had daar een heel rare vinger aan over gehouden. Geniet van het weer, de visites en de wielersport Billy dit weekend

  2. Logjes die ik in het klad klaarzet, daarin schrijf ik niet over het weer, want in de tijd dat je het plaatst kan het al veranderd zijn. En je hebt weer een goed bezet weekend voor de boeg. Ik wens je veel plezier.
    Gr. J@n.

  3. Ha die Billy, beterschap met je ontstoken vinger! Enne…ja heeeerlijk dit weertje, dacht zelfs vanmiddag ffkes dat het vakantie was hihi. Enne…dat cholesterolgehalte krijg je vast in no-time weer omlaag!
    Geniet van het mooie weertje en het weekend! Liefs, Bettje

  4. wat vervelend voor je, dat met je vinger. Beterschap! ja mooi weer is het zeker, dat is wel genieten Leuk dat je gaat kaarten, heb ik ook veel gedaan altijd, maar nu helemaal niet meer. wens je een heel fijn weekend

  5. gelukkig weer gewoon aan het werk billy en zoals je zegt…zo hoort het;)
    jeetje….fijt? heb er wel van gehoord en is inderdaad heel pijnlijk dus ik wens je beterschap toe!
    fijn dat het bloedonderzoek in orde was en inderdaad….moet goed komen dat cholesterol;)
    liefs van mij en….

  6. Goh, dat je toch blij moet zijn dat je werk hebt hé??
    Fijt, iek, da’s pijnlijk, sterkte ermee!
    Jij ook een heel fijn en vooral ook een zonnig weekend!!
    Groetjes, Gonny.

  7. Dus jij gaat nu ook aan de halvarine, kipfilet of achterham op brood? (dat is niet mager) Met kleine aanpassingen krijg je je cholesterol zo omlaag. Fietze morgen! En fijn om te horen dat het weer goed gaat op je werk.

  8. beterschap met je vinger, dat zal behorlijk pijn gedaan hebben.
    op dit moment (zaterdagmorgen 10 uur) is het hier grauw buiten, wat een verschil met gisteren.
    fijn dat het op je werk weer beter gaat.
    goed weekend, billy

  9. Jaaaaa gisteren was het eindelijk lekker zoals het voor mij beginnend heerlijk is om in de warmte te vertoeven, voelde het echt in mijn lijf, heerlijk! Jammer dat het nu alweer zo donker weer is, maar jij, een heel fijn weekend Billy!
    Geniet!
    XXX

  10. goeiemiddag
    weer een druk weekend voor de boeg zeg, met al die vrienden, geniet er maar van
    en gelukkig gaat het weer beter op uw werk, duimen dat het zo blijft
    nog een heel fijn weekend
    groetjes

  11. Nog niet eerder gehoord van wat je daar a de vinger hebt .. hopelijk mag dat snel beteren … en genietend weekend zo te lezen .. de zon iets minder aanwezig vandaag , maar goed .. al wat we hebben mogen ontvangen is al mooi meegenomen dan … tot ergens in den draai billy , wens je nog een mooi en goed weekend toe !

  12. ha billy,een paar jaar geleden heb ik fijt aan mijn duim gehad,echt pijnelijk.toen hebben ze mij een gaatje in mijn nagel geboord en moest het ophouden door een paar keer per dag in een bakje met lauw water en biotex te gaan zitten en dan voorzichtig knijpen.na een paar dagen was het over dus misschien een tip voor jou?
    verder wens ik je een heel fijn weekend en dat je je biertje lekker buiten kan drinken.
    knufff

  13. Hopelijk gaat het snel beter met je vingertop Billy!
    Zo te lezen ga je weer een gezellig weekend tegemoed!
    groetjes en veel plezier morgen bij de Ronde van Vlaanderen, mssn kijk ik ook wel even op de tv, zwaai je dan even?!
    groetjes,
    Elmar

  14. hey Billy,
    je zal nu nog wel op bed liggen dan
    Maar ik wens je een gezellige zondag * denk dat ik me daar geen zorgen om hoef te maken bij jou

  15. hahaha Bily en nu is het dan zondag ochtend en uitgeslapen? ik wel het was 11.15 hier op de klok maar ging ook wel erg ‘vroeg’ naar bed het was half 7, soms heb ik dat soms dan zijn dingen niet naar mijn zin en dan wordt het nachtraven! (raar woord eigenlijk want die vliegen ’s nachts helemaal niet ;-))
    toch vind ik het raar Billy dat jij een verhoogde cholesterol waarde hebt, jij bent zo beweeglijk en je fietst als een bezetene zelfs dus ja toch raar … ik hoop dat je een fijn weekend hebt gehad Billy! Tot op heden was het hier gezellig 🙂
    {-♥-}

  16. Ieuw! Steek ik net een paaseitje in mijn mond … en dan lees ik: “heeft met een naald de ontstoken haard opengeprikt en na wat duwwerk wat etter verwijderd”.
    Getsie Billy :-{
    Maar goed, een pijnlijke zaak is het wel, hopelijk gaat het weer beter?
    En de Ronde van Vlaanderen, tja. Daar moet je natuurlijk bij zijn. Veel plezier gewenst!

  17. Beterschap voor die ontstoken vinger. Baden in ’n bakje soda kan er positief aan bijdragen.(water zo heet mogelijk als je verdragen kunt met een flinke schep soda erin opgelost en dan zo’n 10-15 min. weken. 2-3 maal daags en daarna nog even ontsmetten zoals huisarts heeft voorgeschreven). Ouderwets, maar wel werkzaam.
    Het weer is hier de hele week naar mijn tevredenheid geweest. Heb vrijdagmiddag zelfs heus liggen zonnebaden in bikini op een plekje uit de wind.
    Fijn dat je nu weer gewoon kunt werken zonder bezuinigingsmaatregel.
    Verder wens ik je nog een fijne zondagavond en alvast een fijne werkweek.

  18. Dat is heel vervelend met die vinger van je, goed verzorgen joh. Mijn man heeft het ook eens gehad volgens hem echt pijnlijk. En die cholesterol die fiets je er toch zeker zo weer af!!
    Liefs van mij en Ann de groetjes

  19. Oh pijnlijk lijkt me zo’n vinger!! Veel beterschap maar!
    Leuk trouwens dat je ook bent gaan kijken naar de Ronde van Vlaanderen. Misschien heb ik je dan wel op tv gezien.

  20. Goenoeg beweging, dat zei de arts tegen de verkeerde. Want volgens mij heb je meer dan genoeg beweging. Van fijt hoor je tegenwoordig niet zoveel meer. Niet echt prettig om te hebben lijkt me. Hopelijk ben er er snel, definitief van af.

  21. klinkt niet leuk,fijt,hopelijk ben je er snel vanaf en de rest zal ook wel meevallen allemaal,jij bent zo gezond als een vis,ikzelf zit ook in de lappenmand momenteel,maar ook dat komt weer in orde,fijne week billy.. xx

  22. goeiemorgen Billy
    de formule1 was na één uurtje al gedaan door de hevige regen. Het was dan afwachten of zouden herstarten of niet, maar het was te gevaarlijk
    de renners hadden meer geluk; mooi weer, geen wind, had wel verwacht dat Tommeke zou winnen, maar ja, hij kan niet altijd winnen
    ik heb niet naar de koers gekeken, wel heerlijk in de tuin gezeten, op mijn nieuwe bank en genoten van de zon
    nog een fijne werkweek, en volgend weekend heb je een dagje extra verlof
    groetjes

dit vind jij er van...

