Lente?

Persoonlijk vind ik het weertje wat tegenvallen deze week. Of ben ik gewoon te kieskeurig of zeurderig dan? Ok, de zon is wel van de partij, en dat alleen geeft je wel een vrolijker gevoel. Maar ik mis de warmte die ze geeft. Er staat al de hele week zo’n ijzige wind die het heel onaangenaam maakt als je je neus buiten steekt.   
Tja, wellicht ga ik nu al die mensen over mij krijgen die al genoten hebben op een terrasje, uit de wind…   
Misschien kan het ook gewoon aan mij liggen, want ik voel me de laatste dagen niet zo lekker in m’n vel. Futloos, suf. Gisteren ben ik een ritje gaan maken op de racefiets en ik voelde al van in het begin dat het niks zou worden. Geen kracht in de benen om tegen die wind in te boksen. Het voelde helemaal niet aangenaam, zoals het anders wél is…

 

Toevallig kreeg ik vandaag de uitslag van het bloedonderzoek (dat vorige maand afgenomen werd op m’n werk) in de bus. Blijkt dat m’n cholesterol te hoog staat. Misschien moet ik maar ‘s wat gezonder gaan leven, zoals in het advies van de bedrijfsgeneesheer te lezen staat…

 

Groetjes,

 

Billy

 

16 thoughts on “Lente?

  1. Je hebt helemaal gelijk Billy, de wind werkt nog niet mee, maar dat komt nog wel. Hoezo gezonder leven? Laat mij nou altijd gedacht hebben dat jij het toppunt van gezondheid was! Trouwens, volgens mij krijgt iedereen dat advies.
    Sterkte ermee joh!

  2. Ik vind het buiten ook nog te guur hoor, maar volgende week schijnt de wind te gaan draaien. Maar gezonder leven…….minder pilskes dus ? Maar wel goed dat er via het werk is uitgekomen dan kan je er iets aan doen

  3. Hier net het terras weer ingericht. Morgen nog ff de puntjes op de i zetten en dan mag wat ons betreft de zon blijven schijnen.
    En uit de wind enin de zon is het hier lekker toefen!
    Liefs Gerine

  4. Oh men, ik ben al keiverbrand…. van mij mag het zo het hele verdere jaar blijven!
    Zal inderdaad wel aan het feit liggen dat je niet helemaal fit bent, of de wind is in België wel flink fris???
    Serieus over dat te hoge cholesterol nadenken hoor, dat brengt té veel risico’s met zich mee!
    Groetjes, Gonny.

  5. wat is dat Billy, voorjaarsmoeiheid?
    het is ‘ s morgens nog koud, maar we zijn dan ook 2 uur voor op de zon
    en gisteren was er behoorlijk wat wind, maar vandaag viel het heel goed mee
    en voor mij hoef het niet veel warmer meer te zijn, je kon hier al in uw bikini liggen in mijn tuin
    ik vind het prachtig weer, niet te warm, ook niet om te slapen, en met zo’n weer puf je niet en kan je van alles doen
    kom maar niet ziek, en verzorg je maar goed
    ga nu vlug slapen
    groetjes

  6. Het is wel heerlijk hier hoor, misschien moest het nog even opwarmen van de week. Het is ook pas net april natuurlijk.
    Dus je moet op je gezondheid letten…misschien kan dat idd schelen als je cholesterol weer omlaag is…
    in ieder geval,
    ik wens je een heel fijn weekend!!

  7. Exact! Ik hoor ook vele mensen die een uit de wind hoekje in de tuin hebben met volle zon, zit je dan met je gatenbalkon op een draaihoek, wat wel waar is, mijn wasgoed is heerlijk gestreken als die van de lijn afkomt en heerlijk fris qua geuren 😀
    Elk nadeel heeft zijn voordeel, en nu van die NO een ZO wind maken dan is het goed 😉
    XXX

  8. Ha die Billy, tjee dat er bij zo’n sportief iemand als jij zijn cholesterol (toch die biertjes hihi) te hoog is?!
    Hopelijk voel je je gauw weer wat beter in je velletje, het is nu i.i.g. vanochtend al veel minder koud als gisterochtend. Echt, de lente is er!!! Liefs, Bettje

  9. Nou, hier op het erf uit de wind is het goed te doen hoor. Maandag en dinsdag was het idd nog erg fris, maar het is dan ook nog maar april. hoewel het in april makkelijk erg warm kan zijn. 1989 29 april, was het 30 graden 😀
    fleur maar weer een beetje op hoor!

  10. Billy, kijk om je heen en geniet van de kleine dingen.. en de rest komt vanzelf. Het is vast de domper dat het met je werk niet zo lekker loopt..
    Ik wens je vast een fijn weekend, want t wordt echt warmer.. heerlijk toch?

  11. ik vond de wind ook nog best fris hoor.
    vandaag is het natuurlijk helemaal toppie, het lijkt wel zomer.
    laat je goed voorlichten over cholesterol, er wordt een hoop onzin over gezegd.
    maar doe er wel wat aan, want billy moet nog wel een tijdje mee!

  12. Genoeg gezegd over het weer, nu hier, in Rotterdam, heerlijk met weinig wind, maar dat wil niet zeggen dat het overal hetzelfde is!
    Het niet zo lekker in je vel zitten kan verschillende oorzaken hebben hè Billy! Je werk, waar je nu wat probleempjes mee maakt enz.! Ik hoop, dat je intussen cholesterol- verlagers hebt gekregen van je huisarts?
    Blijf verder gewoon lekker genieten van het leven!

dit vind jij er van...

