Werkplezier?

Ik werk sinds januari 2000 op m’n huidige werkplaats, en ik heb altijd gezegd dat ik een fantastische job heb. Een job met verantwoordelijkheid en een grote dosis vrijheid.

 

Maar dat ligt deze week heel wat anders. Ik ben nog nooit met zoveel tegenzin naar m’n werk geweest als nu.   
We (m’n collega-ploegchefs en ik) worden deze week nl. verondersteld onderbemand te werken. Zogezegd om de productiviteit de hoogte in te jagen. Dat impliceert dus dat we zelf het werk van onze ondergeschikten moeten doen (verpakking of lijnverantwoordelijke), en daarnaast ook nog ons eigen werk.   
Nu ben ik niet te beroerd om dat werk te doen, maar het gaat me erom dat de hoge pieten boven ons wel eens zouden het idee krijgen dat het voortaan wel altijd zo kan gaan. En dat idee verontrust me…

 

Dat die crisis maar vlug voorbij gaat!

 

Groetjes,

 

Billy

 

31 gedachtes over “Werkplezier?

  1. Kunnen ze dat niet nog een niveau of 2 opschalen? M.a.w. kan je directeur het werk niet geheel in zijn eentje doen? Top-down dus?

  2. Het is altijd nog beter dan op straat staan denk ik. Dit klinkt meer negatief als ik het bedoel. De kans dat het zo kan blijven is 50 50 denk ik.. De crisis is namelijk nog niet voorbij.

  3. wees er maar zeker van! eens ze weten dat dit ook werkt..ben je de pineut..misschien niet dagelijks..maar in mindere tijden is dit de toekomstige oplossing

  4. Grrr, dat klinkt heel vervelend. Bij mijn man op het werk is het ook al niet anders. Teruggeschakeld van 3 naar 2 ploegen, heel veel onrust thuis. Van mij mag die crisis ook over gaan, en rap ja!

  5. Ik ben het met Jan eens Billy. Gewoon zorgen dat jullie het niet redden. De jongste werkt achter de vuilniswagen en ook daar moeten ze van bovenaf inleveren. Hebben onderling al de afspraak staan dat het ECHT NIET LUKT. Bij Arno precies het zelfde liedje, steeds meer personeel weg en steeds harder draven. Ik moet het zonder Vlinder doen in minder uur, maar ik trap er ook niet meer in hoor. Alles onder het mom van de crisis, maar er zitten er ook tussen die er mooi een slaatje uit slaan. Doe net als de ING, vraag om die super bonus joh.

  6. Dit klinkt als de ‘piep-knijp-methode’ die veelvuldig in de industrie wordt toegepast. Met zolang de duimschroeven aandraaien tot men begint te piepen. Oftewel uitproberen tot hoever men kan gaan ten koste van jullie. Laat wat van je horen!

  7. Hoi Billy, tjee ze verwachten wel op deze manier veel van jou en de andere ploegchefs, gaan ze net zo door totdat één van jullie zich mss overspannen ziek moet melden, en waar schieten ze daar nou mee op…crisis of niet, er zal toch hulp gezocht moeten worden door de heren van bovenaf, studenten en/of goedkope werkkrachten daar moet toch aan te komen zijn?! Sterkte joh enne…werk ze!!!
    Liefs, Bettje

  8. Hoi Billy,
    Bij mijn vriend is het juist hetzelfde op het werk.
    Die hebben van 10 december tot 12 januari moeten gaan stempelen en vanaf 12 januari zijn die al iedere vrijdag aan het stempelen.
    Nu vanaf maart was het al iedere maandag en iedere vrijdag stempelen maar gelukkig hebben ze dat maar 1x moeten doen,daarna zijn alle maandagen terug ingetrokken.
    Deze week moeten ze voor het eerst in lange tijd 5 dagen gaan werken maar vanaf volgende week dinsdag zal het waarschijnlijk weer 3 weken aan 1stuk stempelen zijn.
    Dus ze zullen we maar hopen voor u en iedereen dat de crisis snel voorbij is.
    Groetjes,
    Hilde

  9. Ja, bij mijn oude werkgever vliegen er 750 banen uit. Ben blij dat ik er niks meer mee te maken heb, want graag werken doe je zo niet meer. Sterkte. Doegggg

  10. ja Billy, kan me inbeelden wat je meemaakt, heb dat in de Solintex ook nog meegemaakt
    en de crisis, nou het zou nog tot minstens 2010 duren, dus hou de moed erin
    groetjes

  11. tsjaaaaaaaaaaaa Billy.. doffe ellende en de top ontziet zichzelf.. hier in nederland al net zo… een kabinet dat gestoord is… we zitten met elkaar door die klote bankiers fiks in de ellende…

  12. nou dat zou mij ook verontrusten dat beeld wat je daar schetst dat zou betekenen dat je dan voortaan elke dag met tegenzin gaat werken, en dat is GEEN pretje! ik hoop op een goede ontwikkeling voor jullie …
    {-♥-}

  13. jeetje,kan me je zorgen voorstellen hoor en ik hoop dat je snel je eigen werk weer kan/mag oppakken.
    ze proberen op deze manier toch GEEN mensen te lozen he?
    crisis of niet..er word wel erg makkelijk met de mensen om gesprongen onder het mom “crisis”
    hou je taai billy en ik hoop op goede tijden voor je;)
    liefs van mij…;)

  14. Ai ai, allicht dat je deze situatie verontrustend vind, het mot niet gekker worden! Misschien dat je die hoge pieten ervan kunt overtuigen dat het zo niet kan … door wat J@n ook al oppert: gewoon de boel in de soep laten draaien, jullie zijn mensen, geen machines!

  15. Waardeloos dat het zo schijnbaar werkt hè..Time is money voor de grote bazen en je moet natuurlijk productief blijven, althans..hetzelfde moet bereikt worden als voorheen dus dan maar een tandje harder..
    Laat je niet gek maken, met hard werken is niks mis maar je moet niet jezelf uit de naad werken.
    Liefs Loes

dit vind jij er van...

