Van WW en WL

Logo_weight_watchers

Vrouwlief is sedert vorige week lid van de Weight Watchers.
Elke donderdavond gaat ze nu, samen met haar zus en een collega van haar werk, naar de bijeenkomsten.
De grootste misvatting is dat Weight Watchers een dieet is, het is een levensstijl. Een gezonde en evenwichtige levensstijl (lees: eetstijl) wordt gepromoot maar genieten (‘zondigen’) mag, met mate. Op deze manier krijgen de deelnemers geen onrealistisch dieet in de maag geprikt, waarbij je in enkele weken tijd tientallen kilo’s kwijt zou raken, maar een evenwichtig programma waarbij het al eens mogelijk is dat je in bepaalde weken weinig of geen vooruitgang boekt, maar toch gezond blijft. Een belangrijk onderdeel van de Weight Watchers-filosofie is steun van lotgenoten. In wekelijkse bijeenkomsten met andere vrouwen (én mannen) worden de vorderingen bekeken en besproken onder het toeziend oog van een ervaren coach.
Voor vrouwlief is het in elk geval al een goede start geweest, in 1 week tijd was ze bijna 2 kg afgevallen. Nu maar hopen dat ze het volhoudt. Steun van mij krijgt ze in elk geval!

Vanavond gaat vrouwlief naar Marco Borsato kijken in het Sportpaleis in Antwerpen. Naar zijn show Wit Licht, die naar het schijnt fantastisch mooi is…

Wit_licht

Dit optreden, waar ze samen met een vriendin en onze dochter naartoe gaat, is nog een kado dat ik haar schonk voor haar verjaardag. Ik hoop dat ze er met z’n allen volop van genieten!

Nog een fijne vrijdag allen!

Liefs,

Billy

25 gedachtes over “Van WW en WL

  1. Volgens mij wordt alles tegenwoordig “leefstijl” genoemd om de beladenheid van een woord eraf te halen. Diëten, religies het zijn allemaal leefstijlen geworden.
    Maakt niet uit hoe je het noemt, het feit dat je vrouw er aan begint is al een applausje waard! En dan nog lekker naar een concert, het moet een feel-good-week voor haar zijn 🙂

  2. ja bij de WW gaat het er om dat je leert gezond te eten, en dat je weet wat niet goed voor je is. Ik ben er ook bij geweest maar kort daarna werd ik zwanger van Maylin, ik kan het nu niet opbrengen maar probeer op het moment gewoon op te letten en veel water te drinken.
    Succes gewenst voor haar en een heel fijn weekend,
    liefs Patries

  3. Je kan beter je eetpatroon veranderen en langzaam afvallen den te gaan hongeren he en vele kilo’s te gelijk verliezen. Die zitten er dan weer in no time aan. Toppie dat ze dat doet en vanavond gaat ze zeker genieten van Marco, het schijnt geweldig te zijn.

  4. Wat een lief kado Billy!
    En complimenten voor de vrouw, al 2 kilo kwijt!De WW is inderdaad een levensstijl, naar mijn mening 10 keer beter dan Sonja Bakker!
    Lieve groetjes!

  5. Mijn zus heeft het ook gedaan en een leefstijl is het zeker, want als je jezelf er niet aan houdt zitten er die kilo’s weer zo aan, maar zolang je bij de club blijft is er zodanige sociale controle dat je wel uitkijkt!
    Marco is niet mijn artiest, maar mijn dochter, die er eerder ook niet zoveel in zag, is na een concertbezoek helemaal om, dus je vrouw….wie weet…

  6. de WW,grijnsss dan moet ik altijd aan een vroegere overbuurvrouw denken die zat er ook bij een na een paar maanden was ze zo afgeslankt dat haar vel niet goed mee terug was gerekt en dat kon je vooral goed in haar gezicht zien.mijn pa zei altijd als hij haar weer aan zag komen kijk daar komt meta ook weer aan ik zal zo eens aan haar vragen wanneen ze haar vel achter haar oren in een knoopje gaan leggen .mijn moeder werd dan boos hahahahaha.maar goed,ik wens je vrouw heel veel succes met afvallen en dat zij,jullie dochter en vriendin maar een super leuke avond mogen hebben!
    knuffff

  7. Mooi Cadeau Billy! Ben zeer benieuwd hoe ze het zal vinden!
    Enne de weight watchers is een prima organisatie om verantwoord af te vallen en te blijven. Je bent en blijft er je hele leven lid van…fijne avond en alvast prettig weekend! Liefs, Bettje

  8. Zo’n leefstijl is natuurlijk veel beter dan een dieet. Daar ben ik namelijk tegen. Knap van je vrouw dat ze op deze manier al 2kg is kwijtgeraakt, succes!

  9. nou, jij bent wel heel leif voor vrouwlief, toppie hoor, steunen bij wegen en ook nog marco, wat wil een vrouw leif meer!!!! Fijn weekend voor jullie bei.

  10. Hey Billy goed van dr zeg, en het is geloof ik punten tellen toch ;} en zondigen mag met mate
    Zou voor mij mss ook wel wat zijn, een beetje stimulans heb ik nodig anders heb ik het doorzettingsvermogen niet. Wie weet komt het ooit nog goed met me hehe
    En gaaaaaaaaf mooi kado zeg, ze zullen er zeker weten van genieten en dat lezen we vast nog wel bij je terug.
    Liefsssss van mij, ik ga mn mediaplayer maar eens aanzetten en mijn filmpje voor vanavond kijken.

  11. Wat een attente en lieve man ben jij zeg !!! Pluim en bank vooruit 🙂 ALe goed dat het niet zo een van de vele onmogelijke dieeten is . Levenstijl aanpassen lijkt me idd aannemelijker op lange termijn 🙂 Nog eventjes en deze kan ook weer aan de lijn , JOEPIII !
    hehehe en manlief maar blippen 🙂 blip blip fijn weekend verder 😉

  12. ben ook nog naar de weight watchers geweest, maar vind het nu wat te duur geworden
    zou nochtans graag 3 kilo kwijt geraken, maar we doen ons best
    en Marco, nou geheel BelgiPe is daar gek op, ik helaas niet
    ik hoop toch dat ze het fijn vond
    groetjes en fijn weekend

  13. WW. is goed, ik ben er ooit eens 40 kg mee afgevallen. Keurig langzaam zoals het hoort, dus geen vel tot op je knieen en geen jojo effect. Ook geen tekorten of andere ellenda waar je weer van aankomt.
    Succes er mee. gaat vast lukken !!
    gtrz carool

  14. hee wat goed zeg! ik wens haar alle steun toe hoor want ik weet hoe moeilijk het is.
    al geloof ik zelf niet in een dieet want als je er mee stopt vliegen de kilo,s er rap weer aan.opletten wat je eet en voldoende beweging en juist dát is zo moeilijk…zucht.maar zoals je zegt..het is een levensstijl en ik hoop dat ze die vol gaat houden en misschien is dit nét die stok achter de deur die we soms zo nodig hebben he dus ik wens haar succes toe! wauw! naar marco is al een feest op zich dus ik hoop dat ze genoten heeft?
    enne…lief van je billy…zowel de fijne steun bij het afvallen alswel het mooie cadeau naar wit licht.
    liefs voor jullie en…

  15. Heej Billy,
    Wat dapper van je vrouw! Ik vind het echt knap als mensen zoiets kunnen volhouden…ben daar heel slecht in.
    Hoop dat ze genoten heeft van “onze “Marco ;-))
    Liefs:Wilma.

  16. Zo! Vrouwlief is goed bezig, Billy! Je gaat toch wel een beetje met haar meedoen hè? Da’s goed voor de motivatie. Ikzelf ben 22 kg kwijtgeraakt door te SonjaBakkeren. In het begin was het niet gezellig dat lijnen (én lijden). Op een gegeven moment zie je resultaat en dat motiveert om door te gaan. Nu is het inderdaad een ‘eetgewoonte’ die ik er op na hou. Niet teveel en niet te vet. En veel bewegen.
    Maar dat zal je vrouwlief zeker doen bij het concert van Marco, want die is spetterend, ik hoop dat ze een plesante avond heeft gehad

  17. als je vrouw er gelukkig mee is dan zeker suporten Billy good for you en je hebt haar een leuk kadootje gegeven, het schijnt een hele goede show te zijn en de film ook trouwens!
    {-♥-}

dit vind jij er van...

