Vruchtbare maandag

Zo, mijn werkweek zit er alweer op…

Zaterdag ben ik opnieuw in de namiddag gaan fietsen. Het was een relatief zware rit, die zich voornamelijk op Waals grondgebied situeerde. In daar zijn de meeste binnenwegen van die grove asfaltwegen die voor geen meter lopen, en dan nog vaak heuvelachtig. En dan nog een felle wind erbij, maakte dat ik blij was toen ik rond was. Ook al ging het verbazingwekkend goed, en was ik trots op mezelf.
’s Avonds ging vrouwlief met een aantal vriendinnen naar het Schlagerfestival. Hoofdact was Jan Smit. Met de mannen zijn wij eerst naar het voetbal gaan kijken op een reuze tv-scherm in een plaatselijk café. Daarna een leuke kroeg bezocht in het stadscentrum, vanwaar wij daarna de vrouwen hebben vervoegd toen het schlagerfestival op z’n eind liep. Daar hebben we nog deelgenomen aan de afterparty tot in de vroege uurtjes.

Dat maakte dat ik zondag pas om 10u uit bed raakte. Na ontbijt ben ik naar m’n mams geweest voor het gebruikelijke zondags bezoekje. In de namiddag onze favoriete ploeg gaan aanmoedigen, zij wonnen met 2-0. Daarna nog wat blijven hangen in de kantine, en nog bij vrienden langs geweest. Thuisgekomen nog een restje gegeten van de scampi met rijst die vrouwlief had bereid ’s middags, en daarna samen naar het nieuwe spelprogramma "Mercator" gekeken op tv.

Vandaag heb ik dus de dagploeg gewerkt. Ik moest vanmorgen nuchter op m’n werk aankomen, omdat er bloedonderzoek was. Dat ging enkele weken geleden al door, maar om één of andere reden is dat bloed verkeerd terecht gekomen zodat het onderzoek moest overgedaan worden.
Na het onderzoek kregen we ontbijt, en hebben we ons nuttig gemaakt op onze werkplaats met het herinrichten van de testruimte. In de namiddag nog wat besprekingen gehad met onze directe leidinggevende. Heel afwisselend dagje, dat minder saai was dan de gewoonlijke vergaderdagen.

Toen ik thuiskwam en m’n mail nakeek, merkte ik dat er bij de krant "De Standaard" vandaag een gratis boek te verkrijgen was: de Trottergids "De mooiste citytrips". Aangezien toerisme mij wel interesseert ben ik dat natuurlijk gaan halen!

Zo, dat was weer een overzichtje van wat er de laatste dagen in m’n leventje gebeurd is.
Ik wens jullie nog een fijne avond toe, en kom straks weer even piepen bij jullie.

Groetjes,

Billy

22 gedachtes over “Vruchtbare maandag

  1. Het is weer een goede verantwoording wat je zoal hebt gedaan met het weekend Billy, maar je lijkt onderhand wel een Hollander om zo snel achter die GRATIS prospectus aan te gaan

  2. je hebt weer heel wat km in de benen dus, sportieve vent ben jij, kan ik helaas van mijzelf niet zeggen
    en Jan Smit, ik weet dat er velen gek zijn van die vent, maar dat is geen muziek voor mij hoor
    nog een fijne avond
    groetjes

  3. Hahahah verbaasde me net als Jan dat jullie Belgen ook voor dat gratis gaan, dacht dat alleen de Nederlanders zo dwaas waren. Maar Billy heb jij eigenlijk wel tijd om te werken joh, zo te horen heb je een paar miljoen nodig om niet meer te werken en dan te genieten van de dagelijkse geneugten. Drukke boel bij jullie. Jan Smit is toch een feest of je nu fan bent of niet. Als ge maar leut hebt.

  4. Ah dan toch werken deze week billy ?
    Je weekend was leuk gevuld a het lezen en ja de windkracht was idd niet te schatten.
    Toerisme heb ik na mijn humaniora ook een gestudeerd dus daar deel ik je interesse , zo zie je maar weer waar logjes toe dienen 🙂
    Wens jullie nog een fijne avond !
    Groetjes

  5. Nou dat was ook een vruchtbaar weekendje zo te horen 🙂 Maar naar Jan Smit zou ik niet eens gaan als het gratis was, haha.. Ik houd sowieso niet van schlagerfestivals, maar het zou ongetwijfeld gezellig zijn geweest.

  6. Zo’n boek is nooit weg Billy. Zeker als je toch voor een beetje rond trekken interesseert.Je bedoelt met nuchter zonder eten in je maag neem ik aan 🙂 en niet zonder alcohol 😀 Het las een beetje zo nana 😀

  7. ik heb in het weekend gedaan,wat ik het liefste doe in het weekend billy,dan weet je genoeg,voor de rest rustig aan de kids zijn beetje grieperig hier nu…fijne week

  8. Leuk voor vrouwlief dat Jan Smit kwam, ik was denk ik ook (en ik hou niet eens van voetbal haha) ook naar een wedstrijd gaan kijken in het café *grinnik*, alles goed toch wel dat je een bloedonderzoek moest laten doen (opnieuw dan wel)?
    Nou wens je een fijne (werk)week en liefs, Bettje

  9. ja Billy de ene weg is de andere niet, maar ik benijd je om je conditie man echt TOP! en heb je Jan Smit zelf ook gezien? hier in Nederland kan je niet om hem heen hij is razend populair zo ook n vroegere begeleiding Nick & Simon! niet zo mijn muziek maar ik kan het aanhoren hoor …
    het was weer leuk meelez(v)en en die citytrips lijken mij ook wel erg interessant!
    {-♥-}

  10. Nou Billy je heb je dit weekend weer niet verveeld en succes met de bloeduitslag. Zeker een jaarlijks terugkerend gebeuren van je werk? liefs van mij

  11. hi Billy
    drie keer ben ik naar de keuring geweest, en die klungels hebben dan nog mijn papieren aan een ander meegegeven, ik kookte( iets wat ik niet snel doe)
    ik heb nu genoeg van keuringen en lampen voor een jaar
    groetjes

  12. Ik hoor het al Billy, door het vele bezoeken van Nederlandse logs heb je de typische zunige tic van ons ook overgenomen!
    Mijn dochter is net als jouw vrouw gek op Jan Smit, maar jij bent er zo te horen niet echt dol op!
    groetjes,
    Elmar

  13. Ha heerlijk naar Jan Smit geweest…Ik had wel in jouw plaats willen gaan hoor Billy!! Inmiddels is de week bijna weer doormidden.
    Dem tijd die vliegt voorbij. Liefs en op naar de vrijdag ;-))
    Wilma.

  14. dus u komt iedere morgen dronken aan op uwe werk billy?
    kan ook niet anders met al die bierproeverij he hahahaha nee hoor….flauw hollands grapje maak ik;)))
    maarre…druk bezig geweest dus weer met van alles he;)
    fijne week verders nog met liefs van mij…;))

  15. Een leuk cadeautje, zeker als je van reisjes houdt. Zelf koop ik altijd de Capitoolgidsen. Die andere reisgidsen hebben meestal teveel tekst. En ik ben meer van de plaatjes! 🙂

  16. mogge Billy… Jan Smit nog wel.. oefff, nope daar krijgen ze mij nog niet heen als het gratis is… grin… dan liever echte muziek… wij gaan 18 juli naar de Eagles… daar heb ik nu zin in 😉
    gezondheidsonderzoek op werk is wel belangrijk.. dus goed dat het gebeurd bij jullie…
    knuf, lessa

dit vind jij er van...

