Biecht

Vreemde titel zo op een maandag hé…?

Maar ik heb wel één en ander op te biechten. Billy is niet altijd het lieve weblogbaasje, nee. Ik ben zodanig verknocht geraakt aan het webloggen (en het reageren op andere logs, maak er bijna een erezaak van om op zoveel mogelijk logs te reageren), dat ik nauwelijks nog tijd vrijmaak voor vrouw en kinderen. Dat dit soms tot frustraties en ruzie leidt, hoef ik jullie niet uit te leggen zeker? De weblogverslaving zorgt er zelfs voor dat ik bijna niks meer weet van wat er rond mij gebeurt. En dat kan zeker de bedoeling niet zijn. Meer nog, ik voel me enorm schuldig dat het zo ver is gekomen. Zelfs m’n vriendenkring gaat eraan tenonder. Nu heb ik wel die virtuele vrienden bij, maar niks gaat boven de échte vrienden toch?

Daarom heb ik besloten om de pc wat vaker aan de kant te laten, terug wat meer tijd te steken in m’n dierbaren. Wat natuurlijk tot gevolg heeft dat ik minder vaak zal loggen (maar stoppen staat niet in mijn woordenboek hoor!), en ook minder zal reageren. Ik hoop dat ik op ieders begrip kan rekenen…

Liefs,

Billy

 

14 gedachtes over “Biecht

  1. Dit verhaal komt zo bekend voor. Hier staan de ramen ook om de zoveel tijd bol, omdat mijn vrouw vindt dat ik teveel achter, zoals ze dat zelf zegt: “Dat terringkastje zit”. Internetten is een hobby. Probeer wel het een beetje te minderen. Hoofdzakelijk als de rest van de familie er is in de avonduren.

  2. Lieve Billy,
    het echte leven staat inderdaad voorop. Ik snap je helemaal. Zit momenteel zelf ook minder achter de pc. Ik kom gewoon af en toe eens kijken of er weer wat nieuws staat hier. Geniet van het leven, de echte herfstzon op je gezicht, de geuren van paddestoelen on het bos. een lekker pintje op het terras enz….
    liefs van musi

  3. Pc is voor mij op dit moment wel heel belangrijk! Omdat het bijna de enige manier is om met mijn lief te communiceren!
    Maar ik hoop dat het straks weer wat minder word! Als we bij elkaar zijn. Al zal ik natuurlijk mijn weblogvrienden wel blijven bezoeken. En 1 daarvan ben jij nog steeds… 😉
    xxx

  4. Ik snap je helemaal,het is soms zo moeilijk om achter die pc vandaan te kruipen. Goed van je om even weer wat energie in andere,minstens zo belangrijke,zaken/relaties te steken!!
    X

  5. Natuurlijk is loggen leuk, maar het is inderdaad niet de bedoeling dat je daardoor je echte leven uit het oog gaat verliezen. Ikzelf ben alleen en heb niet zo’n heel groot sociaal netwerk nog, dus vandaar veel achter de pc. Maar ik heb er alle begrip voor dat je het wat rustiger aan wil doen wat betreft loggen enzo.
    Ik hoop dat het je lukt om snel een goede balans te vinden. Succes ermee!!!!
    Liefs,
    Meiske

  6. Dit is zo klaar als een klontje Billy, ennuh alle begrip van deze kant, vond het al bewonderens waardig dat je er zoveel tijd instak, te weten dat je vrouw en kids hebt 😉
    Ik heb er maar 1, en ja die zit op school, ik ben thuis, dat maakt alles anders natuurlijk, maar ook ik neem gas terug, ook al staat er wel misschien dagelijks een log, de ene dag ga ik iedereen weer even langs, bijlezen, reageren, vaak ook niet eens, en de andere dag, plaats ik alleen, blijft idd te leuk om te doen, en ga dan weer mijn dingen doen 😀
    Gulden middenweg! Zo noem ik dat 😀
    xxxjes
    liefs
    mij

  7. Kan je niet s anders dan gelijk geven….omgeving ,vrienden etc dat is belangrijker dan weblogvrienden…..
    Ik ben ook minder aanwezig…geef mijn tijd liever aan mijn liefje..x

  8. Gelijk heb je Billy. Niets gaat boven echt contact, hoe leuk het webcontact ook is. Ik heb ook minder tijd voor de pc. Maar niets moet. Ja toch wel. Geniet van het leven, je log loopt niet weg hoor en ik ook niet. :-))
    xxx

  9. Kan je niet s anders dan gelijk geven….omgeving ,vrienden etc dat is belangrijker dan weblogvrienden…..
    Ik ben ook minder aanwezig…geef mijn tijd liever aan mijn liefje..x
    (had bovenstaande reactie al geplaatst..maar vergat mijn naam. 🙂 )

dit vind jij er van...