Weekendverslag 20 & 21 april

Afgelopen weekend had ik een verlengd weekend. Want vrijdag had ik vakantie opgenomen om ‘s avonds naar het eerste luik van een bierproeverij van tripels te gaan. Meer bepaald tripels van erkende abdijbieren. We kregen 8 exemplaren te proeven, blind natuurlijk, bekende en minder bekende. Uiteindelijk bleek de Tongerlo Prior het meest in de smaak te vallen van het aanwezige publiek. Binnen 2 weken krijgen we het tweede luik van deze proeverij, en dan worden er nog 6 andere geproefd, samen met het winnende bier van afgelopen vrijdag.

Zaterdagmorgen ging ik weer verder met het schilderwerk bij onze zoon.
In de namiddag hebben we een bezoekje gebracht aan mijn moeder in het rustoord.
‘s Avonds was er een vergadering met buren, om ons straatfeest verder voor te bereiden, nadat we eerst naar een wijnproeverij waren geweest van een wijnhandel in de buurt. We willen nl. bij hem wijn halen voor ons straatfeest, en onze aanwezigheid was ook bedoeld om ons gezicht ‘s te tonen in de hoop van goeie condities af te dwingen als we onze wijn gaan bestellen.

Zondagmorgen eerst een uurtje gaan zwemmen. ‘s Middags dan samen gegeten met onze dochter en schoonzoon. Om daarna samen met een stel vrienden met de fiets naar Petegem te rijden, waar m’n schoonmoeder in het rustoord verblijft. Het was heerlijk fietsen, en mede door het pittige parcours hadden we het al snel meer dan warm genoeg. Na het rustoordbezoekje fietsten we dan via een andere weg huiswaarts, waarbij we in Nokere een tussenstopje hielden op een zonnig terrasje. Daarna nog wat nagenoten op ons terras thuis. En ‘s avonds gingen we bij mijn schoonbroer naar het voetbal kijken op tv. Onze stadsploeg nam het daarin op tegen het gereputeerde Anderlecht, en wonnen warempel hun wedstrijd zodat ze op kop komen van het klassement. Een puike prestatie!

Groetjes,

Billy

26 thoughts on “Weekendverslag 20 & 21 april

  1. natuurfreak zegt:

    Dit was een goedgevuld weekend.

  2. klaproos zegt:

    heerlijk billy hoe jij je weekenden doorkomt:-)

    ik schenk een heerlijk glaasje wijn in :-)

    proost

  3. Eten, fietsen, weer eten, bier drinken en voetbal kijken. Onlosmakelijk verbonden met jouw weekend vieren.
    Grtz Mara

  4. Joris zegt:

    Hallo Billy,
    Je kan moeilijk ontkennen dat Franky Dury nu een gelukkig man is, sedert ze Anderlecht de das omdeden. Toen we vroeger op hetzelfde verdiep werkzaam waren, konden we hem op maandagochtend wel eens anders zien verschijnen. Nu ja, blijkbaar heeft hij beter zijn draai gevonden in het voetbal. Blijkbaar hebben de trippels voldaan aan de verwachting. Eigenlijk, met de zon van de afgelopen dagen een logische gevolgtrekking.

  5. Suske zegt:

    voetbal is niets voor mij, maar die wijn daar zeg ik geen “neen” tegen.

  6. Wat heb jij toch een héérlijk leven! Fijn dat je er zo van geniet :-)

  7. J@n. zegt:

    Tsjonge Billy, ik krijg al stress als ik lees hoe druk jij bent en dan is het nog in je vrije tijd ook! ;-)

  8. hmmm .. die van tongerlo kennen er wat van, eh? :-D
    kben curieusss of ie ook de andere trippels overtreft!

  9. zon-nebloem zegt:

    wat een gevuld weekend heb je altijd. Bierproeverij, fietsen, en zoveel meer. Zulte waregem , jou stadsploeg, dus waarschijnlijk ook supporter? Ik ben blij dat ze eerste staan, ik ben anti-anderlecht

    • Billy zegt:

      ik volg Zulte-Waregem wel, en als ik een ploeg moet kiezen uit onze eerste klasse dan is het wel Zulte-Waregem. Maar eigenlijk zijn wij supporter van het kleine broertje, Racing Waregem. Dat helaas aan de staart van het klassement bengelt in derde klasse, en dus volgend seizoen degradeert.

      • zon-nebloem zegt:

        ik ben club brugge supporter. Al jaren, maar moest hier in dit dorp zoiets zijn zou ik ervoor supporteren, natuurlijk. Ik ging vroeger ook met de zoon mee toen die voetbalde, voetbal is altijd wel plezant om te zien, ik ging als 8-jarige al kijken

  10. ollieblunder zegt:

    Ook wij hebben zondag terraskes gedaan en een rommelmarkt bezocht ! En Anderlecht is een heel slechte verliezer ! Wij hebben ook tegen jullie verloren maar gaven de nederlaag toe !

  11. Voetje zegt:

    Zondag was het inderdaad zalig weer he. Wij hebben toen op het strand gelegen en zelfs iemand zien zwemmen in zee.

  12. bea zegt:

    Wat een leven, als dat geen genieten is ;-)

  13. ingridblogs zegt:

    Je hebt je dus niet verveeld…ik zeg alvast proost op het volgende weekend;)

  14. Desire zegt:

    Bier proeven, wijn proeven. Jaja, als vanouds. En toch nog een beetje sport (kijken) om de (alcohol)kilo’s er weer af te krijgen ;-)

  15. Kay zegt:

    Hoi Billy, je had dat goed gezien, ook wij kregen grote delen van de Wattez wandeling te verwerken,
    het was de moeite waard.
    Maar ook hier bij jou he, en het is duidelijk dat jij kan genieten van een goed brouwsel.
    Mag ik als Mechelaar zijnde mss de mechelse bruyne aanprijzen
    al heb ik een vermoeden dat jij die allang kent, plus de andere brouwsels van Het Anker :-)

  16. micheleeuw zegt:

    Jullie weten van het leven te genieten en dat is altijd fijn om te lezen.

  17. lien zegt:

    Een verlengd weekend is zo gek nog niet. Vooral niet als je het goed weet te vullen met gezellige bezigheden. En daar ontbreekt het voor jou niet aan.

  18. Redstar zegt:

    Je had een goed w-end Billy. En altijd goed om je gezicht te laten zien en goede condities af te dwingen.
    Zo’n wijnhandelaar wordt er tenslotte ook beter van/.
    Met zwemmen ga ik binnenkort ook weer eens beginnen,. Een aangename aanvulling op mijn sporten denk ik.

  19. Joke zegt:

    jouw weekenden zijn zo te lezen altijd wel goed gevuld.

  20. platoonline zegt:

    Je weet je leven wel spannend te houden, Billy.

  21. hannekelive zegt:

    een goed weekend gehad dus, inmiddels is het weer zover.
    fijn weekend !

dit vind jij er van...

