Het begin is er (x 2)

Maandagnamiddag heb ik eindelijk een ritje kunnen doen met de racefiets. OK, ik had dat misschien ook al eerder dit jaar kunnen doen, maar ik ben nu eenmaal een goed-weer-fietser… ;-)
Het was een prima weertje, en ik had het dan ook wat te warm met mijn windtexvest en lange fietsbroek. Maar ik reed op het gemak, en qua afstand een redelijke 40 km. Hopelijk kan ik nu wat regelmatiger mijn aluminium ros op, en kan ik m’n conditie wat aanscherpen, wat hoognodig is.

Gisteren werden de voorbereidingen getroffen bij mijn zoon om het schilderwerk vandaag aan te vatten. Gelukkig was mijn broer al sinds vanmorgen bezig, en toen ik vanmiddag aankwam was er al een deel af. Met mijn hulp konden we in de woonkamer en keuken vandaag toch al 1 muur volledig afwerken, en staan de andere muren in de grondlaag. Morgen de afwerkingslaag voorzien, en daarna kunnen we aan het houtwerk beginnen. En daarna staan nog de slaapkamers te wachten op een frisse opknapbeurt. We blijven dus nog een tijdje bezig…

Groetjes!

Billy

25 reacties op “Het begin is er (x 2)

  1. klaproos zegt:

    lekker aan de gang blijven billy da’s goed voor je:-)
    als je tijd over hebt kom je maar naast me in de wei liggen :-)
    xxx

  2. natuurfreak zegt:

    Wat fijn dat je dat allemaal kan en wil doen voor je zoon.

  3. Joris zegt:

    Hallo B.,
    Het is inderdaad zalig, om na de lange donkere winter opnieuw de weg op te gaan, zij het te voet of per fiets. De beweging doet deugd en vooral de lentelucht. In het begin verloopt het allemaal een beetje stroef, maar dat went vlug. Goed dat de schilderwerken aardig opschieten, je zal er alvast enkele mensen gelukkig mee maken. Bovendien, samen gaat het vlotter dan dat je het karwei alleen moet klaren.

  4. lien zegt:

    Heerlijk hè Billy, dat we eindelijk lente krijgen. En ook heerlijk voor je zoon en schoondochter dat je zo’n toegewijde en behulpzame vader bent.

  5. Desire zegt:

    Ha! Dus zowel het fietsbegin als het klusbegin is er ;-)
    Ook hier in huize is fietsen/wielrennen hot. Manlief en oudste gaan steeds vaker op pad, ook echte mooi-weer-rijders … en ik? Sta liever met beide voeten op de grond ;-)

  6. J@n. zegt:

    Oké Billy, ik doe het wel op mijn stalen ros, maar ik hoef dan ook niet zo hard.

  7. met een weertje als dit droogt alles goed, eh, dus ook je verf? :-D

    aluminium ros?
    is dat tegenwoordig niet in carbon?

  8. zon-nebloem zegt:

    ondanks dat de dag bij jou altijd zo gevuld is vindt je nog tijd om je zoon te helpen, dat siert je :o)

  9. Voetje zegt:

    Je bent goed bezig! Doe zo verder he :)

  10. Chantal zegt:

    je mag hier ook wel een kwastje komen strijken

  11. Redstar zegt:

    Een Mooiweer fietser ben ik niet echt. Ik ga gewoon als ik zin heb. Gelukkig heb ik nogal wat om af te wisselen. Fietsen ,lopen. Maar ik laat me door geen weer tegen houden :P
    Schilderen is best lonend werk. Je ziet het opknappen als je het goed doet.

  12. ♥Inge♥ zegt:

    Heerlijk dat je weer gefietst hebt! Wij zijn zeilers, maar ook alleen maar mooi-weer-zeilers hoor! ;) Lekker aan het klussen dus….hier zijn wij ook zoetjes aan bezig met rommelen….veel suc6!

  13. Goed bezig! Succes met het opbouwen van je conditie. Hopelijk houdt het mooie weer aan.

  14. ingridblogs zegt:

    Je zoon boft maar met zo’n oom en vader!

  15. chrissebie zegt:

    Fijn dat we eindelijk uit het sneeuwtijdperk zijn, nietwar!

  16. bea zegt:

    Ik vind het ook prettiger om te fietsen als het goed weer is al rij ik bijlange niet de km’s die jij doet :-)
    Om te werken bij je zoon is het niet erg als het weer wat minder zou zijn. Dan kan je u volledig concentreren op het schilderen zonder hartzeer te hebben omdat je de fiets niet opkan ;-)

  17. Schilderen is ook goed voor de conditie wat aan te scherpen hé :-). En als je wil ik heb ook nog wat schilderwerken :-)

  18. micheleeuw zegt:

    Goed van jullie ! Je zoon boft maar met zo’n vader en oom.
    Met je fiets tot daar rijden ? 2 vliegen in 1 klap. ;-)

  19. Kay zegt:

    Hoi Billy, wss heb jij ondertussen al heel wat werk en noeste arbeid achter de rug bij zoon,
    maar de dagen die komen zal je beslist nog kunnen genieten, (zeggen ze ) om die fietsbroek uit te laten en met een paar blote beentjes op stap te kunnen. Iets wat wij ook overwegen. Groetjes ♥

  20. Joris zegt:

    Hallo Billy,
    Hopelijk al flink gevorderd met de schilderwerken. Het is een ideaal weertje nu om dat soort zaken te doen. Je kan de kamers luchten, zodat de geur van de verf wat draaglijker wordt. Het weekend kondigt zich aan en het lijkt een ideaal moment de zullen worden, om te gaan stappen of te fietsen. Wellicht komt het Vlaamse land opnieuw in beweging. Een prettig weekend alvast.

  21. elke zegt:

    En als je klaar bent: altijd welkom ;-)
    Veel werk- en fietsgenot! Hopelijk blijft het weer nu eventjes mooi zodat alles vlotjes verloopt.

  22. Caroline zegt:

    Heerlijk om weer te kunnen fietsen!
    Ben afgelopen zondag wezen skaten. Heerlijk!

dit vind jij er van...

