The Wolf Banes – As the bottle runs dry

Deze week is het weer “Week van eigen kweek” op mijn favoriete radiozender Studio Brussel. Dat betekent dat deze week enkel artiesten van eigen bodem worden gedraaid.
Naar aanleiding daarvan wil ik, zoals gebruikelijk de afgelopen jaren, deze week elke dag een nummer van MIJN Belgische favorieten laten horen, die ik die dag op de radio hoorde. Omdat ik gisteren tijd tekort kwam plaats ik hier nu mijn keuze van gisteren.

The Wolf Banes is een Belgische rockband die in 1986 werd opgericht in Lier. Bezieler van de groep is Wim “Punk” De Ridder. Hun bekendste nummers zijn dit “As the bottle runs dry”, dat geproduceerd werd door George Kooymans van Golden Earring,  en “Miles away from here“.
In de jaren ’90 hielden zij het tijdelijk voor bekeken, maar sinds 2010 treden zij weer samen op. Bekend gezicht van de groep is Paul Van Bruystegem (“Monsieur Paul”), die tevens bassist is bij het bekendere Triggerfinger.

Muzikale groetjes!

Billy

Meer weten over mijn muzieksmaak: klik hier Mijn muziekcollectie: klik hier

4 thoughts on “The Wolf Banes – As the bottle runs dry

  1. natuurfreak zegt:

    Natuurlijk kennen we Wimmeke Punk want ik ben een rasechte Lierenaar.

  2. Sorry Billy maar studio brussel is bij ons een punt van discussie, Big wil het op en ik absoluut niet,……het is gewoon mijn ding niet,………dus wordt de radiopost regelmatig verzet :-)

  3. micheleeuw zegt:

    Wimmeke Punk hebben we verleden jaar nog aan het werk gezien. schitterend !

  4. Sas zegt:

    Geen idee wie het zijn hihi.
    Alvast een fijn weekend!

dit vind jij er van...

