Lio – Amoureux solitaires

Voor de keuze van vandaag in de “week van eigen kweek” viel mijn keuze op dit lichtvoetige deuntje van Lio.

Lio is een Belgisch-Portugese zangeres, wiens echte naam Wanda Ribeiros de Vasconcelos is. Haar ouders emigreerden vanuit Portugal in 1968 naar België, en Lio groeide op in Brussel. Vooral in het Franstalige landsdeel had zij succes, niet in het minst door haar charmante verschijning.

Dit liedje doet me denken aan de eerste kriebels in de buik die ik toendertijd had, aangename herinnering… :-)

Muzikale groetjes!

Billy

Meer weten over mijn muzieksmaak: klik hier Mijn muziekcollectie: klik hier

10 thoughts on “Lio – Amoureux solitaires

  1. lien zegt:

    Het meisje in de babydoll. Leuk hoor! Ik kan me dit nummer nog heel goed herinneren. Maar het valt me nu pas op hoe kort dat dingetje is wat ze aanheeft…

  2. Joris zegt:

    Hallo B.,
    Dat is alweer een tijdje geleden dat we dit liedje nog gehoord hebben. Fraai om te beluisteren en het roept inderdaad herinneringen op aan een lang vervlogen tijd. Ook de mode toen was helemaal anders dan we nu ondertussen gewoon zijn geworden. Maar ja, alles in aan verandering onderhevig, ook al is het niet altijd in positieve zin.

  3. klaproos zegt:

    heerlijk muziekje billy,
    je kan nniet stil blijven zitten hé:-)

    leuk,
    dank je wel ,
    xxx

  4. Deze jongedame kan ik me nog herinneren. Ze ziet er beter uit dan het liedje klinkt. Naar mijn smaak een zeurmuziekje waar je niet vanaf komt als je het eenmaal gehoord hebt. Ik nu dus ook, hè ;-)

  5. natuurfreak zegt:

    Een liedje dat ook bij mij altijd is blijven hangen!

  6. Suske zegt:

    ik vond haar ook heel leuk om horen en om zien.
    Dit nummer vond ik ook helemaal te gek : http://youtu.be/bsqLi9LfiwM

  7. heerlijk om dit nog ‘ns terug te horen (en zien), billy! :-D

  8. Voetje zegt:

    Dit is inderdaad nog wel een vrolijk liedje :)

  9. zon-nebloem zegt:

    ik luister natuurlijk ook mee, want het is op onze lievelingszender hé :o)

  10. Redstar zegt:

    Hahahaha ik heb hiervan ergens nog een cd liggen. Lang geleden dat ik dit liedje hoorde :D

dit vind jij er van...

