Vraagje

weet jij hoe dit kan?

Ben heel benieuwd naar de oplossing…

Groetjes!

Billy

25 reacties op “Vraagje

  1. Er zit een wiskundig foefje achter! Ik heb dit op school gehad, maar hoe het ook alweer precies zit ben ik vergeten.

  2. J@n. zegt:

    Dit filmpje werd mij ook toegestuurd………..Ik vind het een prima goochelaar en ik snap er helemaal niks van!

  3. Suske zegt:

    het ziet er op het eerste gezicht simpel uit, maar net als J@n snap ik er niets van.

  4. HUH??? ik snap hier niets van!

  5. natuurfreak zegt:

    Ik moet geen oplossing proberen te bedenken want ik heb geen wiskunde knobbel

  6. bea zegt:

    Ben al even benieuwd naar de oplossing als jij :-)

  7. Geen flauw idee…Wel een fijne zondag!
    groetjes Kakel

  8. Joris zegt:

    Hallo B.,
    Eigenlijk is dit een soort optisch bedrog, men denkt andere dingen te zien dan diegene die er in werkelijkheid zijn. In Sint-Amandsberg bij Gent is er zo een museum dat je kan bezoeken, vol met dat soort optische illusies. Eens je de truck hebt gezien die schuilt achter dit schuiven, dan is de oplossing inderdaad vrij eenvoudig. Maar hoe hij het doet, dat is me ook een raadsel voorlopig.

  9. klaproos zegt:

    nee billy:-)
    geen flauw idee,
    zeg het maar :-)

  10. Voetje zegt:

    Volgens mij heeft het inderdaad iets met optisch bedrog te maken maar hoe het precies is, weet ik niet.

  11. Zon-nebloem zegt:

    ik weet ‘t niet en als ik het niet weet roep ik altijd een hulplijn in, dus ik kom terug met het antwoord (hoop ik)

    • zon-nebloem zegt:

      mijn hulplijn zegt: Dit heb ik al vroeger eens in een andere vorm gezien. De oplossing zit erin dat er tussen de blokken toch een kleine speling zit die voldoende is om minder blokken nodig te hebben.

  12. Redstar zegt:

    Dit is puur optisch bedrog. Dit heeft niets met wiskunde te maken. Wiskunde is te verklaren namelijk,..

  13. ingridblogs zegt:

    Natuurlijk weet ik dat….maar ik zeg het niet :p

  14. Desire zegt:

    Er wordt gerommeld met die (losse) steentjes, maar hoe of wat? Ik weet het niet.
    Hoofdpijn is wat ik eraan over hou, dat weet ik wel :-P

  15. Mcdid zegt:

    Wat cool. Heeft vast iets te maken met lijntjes en kleinere vakjes ofzo. Optisch bedrog? Maar alsnog gaaf. Fijn weekend

  16. elke zegt:

    Grappig is het inderdaad. Het lijkt me te maken te hebben met het feit dat de blokjes niet even groot zijn na het schuiven (want de lijnen lopen niet meer door), maar hoe het moet verklaard worden, dat is iets anders. Ben ook wel benieuwd. ;-)

  17. de magische rechthoek? :-D

    dat is hetzelfde als met die dwergjes, waar er ook eentje bijkomt als je de puzzel herlegt.

    ‘t heeft enkel met onze ogen en ons kijken te maken, vrees ik. ;-)

  18. Sas zegt:

    Geen idee…

    Fijne nieuwe week!

  19. ollieblunder zegt:

    Voor mij is het optisch bedrog Billy !Maar hoe hij het doet ????

    Oei en de Racing :-(

  20. Kay zegt:

    Hoi Billy, maatje omschrijft eigenlijk ook mijn gedachten. Uitleggen kan ik het ook niet meteen.
    Liefs en tot ziens ♥

  21. micheleeuw zegt:

    Ik vind het schitterend maar weet niet hoe hij het doet.

  22. Joke zegt:

    de rijen lopen scheef als je goed kijkt, waardoor er telkens blokjes overschieten.

dit vind jij er van...

