Paasweekend

Vorige week was het hectisch op het werk. Daarom werd gevraagd als het mogelijk was om zoveel mogelijk overuren te doen. Ik  ben dan ook alle dagen 2 uur vroeger begonnen, en ook in het verlengde weekend mijn beste beentje voorgezet door zaterdagmorgen en maandagmorgen te werken. Gebrek aan inzet kunnen ze me dus zeker niet verwijten… ;-)
Vanaf deze week werken m’n collega’s en ik in 3 ploegen (zij afwisselend voor- en namiddag, en ik de vaste nachtploeg). Zo zal er ongetwijfeld een hogere productie en meer verwerking van het pvc-afval zijn.

Zaterdagnamiddag hielden we het rustig, ‘s avonds werden we met vrienden bij vrienden verwacht voor een kaas- en wijnavondje. Verliep heel gezellig zoals gewoonlijk.
Zondagmorgen waren we door dochter en schoonzoon uitgenodigd voor het ontbijt. Eerst werd Mero nog in de tuin losgelaten om eieren te rapen, maar onze rakker is nog ietsje te jong om te beseffen wat het inhoudt. Hij kreeg dus gewillige hulp van mama en oma…
‘s Middags haalden we frietjes uit het frietkot en bijpassend “vlees”, iets wat we hooguit maar een keer of 3 doen per jaar.
In de namiddag naar de Ronde van Vlaanderen gekeken op tv. Indrukwekkende overwinning weer van Fabian Cancellara die hiermee zowat de status van Flandrien kreeg voor wielerminnend Vlaanderen. ‘s Avonds aten we dan met dochter en schoonzoon de specialiteit van buurdorp Anzegem: piro’s. Dat is een broodje waar een worst in gebakken zit.

Maandagmiddag samen met onze kids vispannetje gegeten, véél lekkerder dan wat we de dag voordien te eten kregen! Daarna moesten zoon en schoonzoon gaan minivoetballen, en wij besloten om een wandelingetje te maken tot de plaats van het gebeuren. Daar dan iets gedronken, en daarna lekker rustig thuis het lange weekend uitgewuifd…

Groetjes,

Billy

27 reacties op “Paasweekend

  1. hanneke zegt:

    zo’n weekend gaat veel te snel voorbij, vind je ook niet?

  2. J@n. zegt:

    Dus niet langs de kant in de kou gestaan om naar Vlaanderens mooiste te kijken.
    Groot gelijk, het was er al druk genoeg.

  3. Desire zegt:

    Kaas- en wijnavondje, frietjes uit het frietkot met bijpassend “vlees”, vispannetje dat klinkt weer als vanouds!

  4. klaproos zegt:

    wat een gezellig verslag billy,:-)
    ik krijg zin in friet met iets van vlees erbij:-)

    lekkah lekkah:-)

    xxx

  5. Joris zegt:

    Hallo B.,
    Het voordeel van het presteren van overuren is natuurlijk dat je die daarna kan omzetten in rustdagen, vrije dagen dus, waarop je aan iets anders kan denken dan aan het werk. Zo te zien hebben jullie een beetje het gedrag van een echte Bourgondiër aangenomen. Vispannetjes, frietjes, worstenbroodjes, een glaasje hier en een glaasje daar. Nu ja, je kan er maar tenvolle van genieten en wat die koers betreft, het seizoen is eindelijk op gang geschoten. Hopelijk brengt de rest van het jaar wat sport in plaats van het gekende dopinggebeuren.

  6. Zelfs een láng weekend is nog te kort!

  7. natuurfreak zegt:

    Jouw weekend zat wel eivol.Ik ben pas terug van een syberisch koud kampeerweekend in Luxenburg en zal een paar dagen nodig hebben ,om al mijn post te verwerken

  8. jij hebt je paasweekend goed in balans weten te houden, met werk en vertier en gesmul, billy! :-D

    ik schuif aan voor het vispanneke .. ;-)

  9. Voetje zegt:

    Ondanks het feit dat je zoveel hebt moeten werken klinkt het toch als een leuk en gezellig weekend :)

  10. zon-nebloem zegt:

    ik krijg zin in vispannetje nu….of mosselen, mmmm
    worstenbroodjes vind ik ook wel goed :o)

  11. Redstar zegt:

    Vroeger ook veel overuren gedraaid, maar ik doe het nooit meer. Zeker in de ploegendienst is het eigenlijk van de gekke om te doen.
    Volgens mij had je toch een tamelijk relaxed w-end . Beter natuurlijk. Lekker relaxen is beter dan te veel werken ;)

  12. HansDeZwans zegt:

    De ronde was tot de laatste 20km totaal niet spannend doordat er zo snel gereden werd van het begin af. En dan natuurlijk de versnelling van Fabian en de koers was gereden. Wel mooi om te zien.

  13. bea zegt:

    DE koers mocht dat weekend zeker niet ontbreken :-) Een goedgevuld weekend alweer.

  14. micheleeuw zegt:

    ‘Brood en Spelen’ maar ook werk. Een gevuld weekend, indeed. :-)

  15. Kay zegt:

    Hoi Billy, ik zie dat jij een flexibel mens bent, in zowat alle opzichten. Voor de baas, voor de familie enz …
    Daartussen in ontdek jij de geneugten van chocola en een goed vettig pak frit met … daar kan ik ook zo van genieten. Dat deze week jou veel goeds mag brengen.
    Uitzonderlijk wil ik jou ook bedanken voor uw pakkende reactie van gisteren. Het deed me goed :-)

  16. ingridblogs zegt:

    Schandalig!!Uit het frietkot!!!!????

  17. Ten huize sex and the city was het vrijdag ook kaas en wijnavond,………is altijd supergezellig!!! Leuk dat je weer enorm genoten hebt!!

  18. Vervelend dat het zo hectisch is op je werk.
    De rest van je weekend klinkt wel erg geslaagd!

  19. platoonline zegt:

    Het klinkt allemaal heel gezellig. Dat werk dan even niet maar jullie samen… heel leuk.

  20. Suske zegt:

    jammer of moet ik zeggen gelukkig dat het frietkot hier vanavond gesloten is. ik krijg trek bij het lezen hier.

  21. ♥Inge♥ zegt:

    Minder leuk dat er meer en harder gewerkt moet worden…maar als je zulke gezellige dagen ervoor terug krijgt maakt dat alles goed, wat jij!?

  22. chrissebie zegt:

    Ik kan ook enorm genieten van kaas en wijn, maar ben wel moeilijk wat kaas betreft. Dan ga ik het liefst naar een kaaswinkel die verstand heeft van kaas! En een frietje van t frituur, ook niet zo gebruikelijk hier, maar toch kan het eens lekker smaken! Fijn dat jullie genoten hebben van het goedgevulde paasweekend!
    Groetjes

  23. natuurfreak zegt:

    Jullie weekend was zeker goed gevuld

  24. Sas zegt:

    Alvast een heel goed weekend gewenst!

  25. LJ zegt:

    Werken terwijl je eigenlijk vrij bent, I hate it, maar soms moet het!

  26. Caroline zegt:

    Een goed gevuld weekend! Heerlijk ;)

dit vind jij er van...

