Mud Morganfield

Gisteravond hebben wij nog eens kunnen genieten van een lekker avondje blues. In onze vertrouwde zaaltje in Zingem kwam Mud Morganfield. Mud wie??? Misschien laat “Mud” wel een belletje rinkelen bij de muziekkenners, want Mud is inderdaad een zoon van één van de allergrootste bluesartiesten, Muddy Waters, wiens échte naam McKinley Morganfield is.
Het voorprogramma werd verzorgd door Lightnin’ Guy, een Westvlaamse bluesartiest die in oktober 2011 nog als winnaar van de Belgian Blues Challenge uitgeroepen werd. Het was een goed akoestisch optreden, een naam om te onthouden.

Maar na het voorprogramma was het tijd voor het échte werk. Eerst speelde de begeleidingsband, die door Mud Morganfield zelf samengesteld werd uit Europa’s beste bluesartiesten, enkele inleidende deuntjes, en na enkele minuten kwam de ster vanuit het donker tevoorschijn. Enkel met zijn indrukwekkende stem leidde hij de 5-koppige band naar een fantastisch avondje blues. Daarbij viel mij vooral het wervelende spel van keyboardspeler Eric Ranzoni op. Al waren ook Harmonica Sam (op Harmonica, of wat had je gedacht… ;-) ) en Ronni Busack-Boysen op gitaar écht top!
Ze speelden ook enkele van zijn vaders nummers, zoals “Got my mojo working” en als toegift het bekende “Manish Boy“.

Opnieuw een topavond beleefd dus!

Ik heb het geluk dat één van de toehoorders een stukje filmde en dat al publiceerde op YouTube, zodat je even een indruk kan opdoen van hun kunnen…

Muzikale groetjes,

Billy

Meer weten over mijn muzieksmaak: klik hier . Mijn muziekcollectie: klik hier

21 reacties op “Mud Morganfield

  1. J@n. zegt:

    Dus je hebt weer genoten Billy en zo hoort het ook!

  2. bea zegt:

    Mud liet een belletje rinkelen maar het had niets met blues te maken :-)
    Niet mis, vooral de mondharmonicasolo vond ik prachtig.

  3. klaproos zegt:

    klinkt lekker billy,
    mooi man

  4. Joris zegt:

    Hallo B.,
    Voor de liefhebbers van dit genre, was dit inderdaad een hoogdag. Hoe kleiner de zaal, hoe intiemer de sfeer en des te dichter bij de muzikanten. Zo beleef je inderdaad een optreden zoals het hoort en voelt men zich ook daadwerkelijk bij het geheel nader betrokken. Jullie hadden dus een leuke avond en genoten volop, meer hoeft dat dan toch niet te zijn.

  5. hier worden letterlijk en figuurlijk snaren aangeraakt, billy!! ♥

    wat zullen jullie genoten hebben!!

  6. zon-nebloem zegt:

    als je naar zo’n optredens gaat, dat kan dat eender wat muziek zijn, in zo’n zaaltjes is dat altijd plezant.
    Ik ben eens naar zo’n optredens van bluesrock geweest en dat staat me wel aan

    • zon-nebloem zegt:

      Een fijne donderdag en geniet van de lente die nu begint.
      Ik wil je ook alvast bedanken voor de moeite die je doet om mijn blog eventjes op te zoeken en de tekstjes te lezen en je reacties.

  7. Redstar zegt:

    Hier duurt het ook niet zo lang meer of de blue route gaat weer van start. Binnenkort hebben we al klomppop.. Als ik dit zie en hoor heb ik er al zin in.

  8. chrissebie zegt:

    Leuk hé zo’n avondje optredens! Hou ik ook van, maar t liefst ook in kleine zaaltjes waar ik kan zitten! Groetjes

  9. Dat klinkt als een mooie avond!

  10. ollieblunder zegt:

    Dat zal een heerlijk avondje geworden zijn Billy ; Bij mij kan dat er ook in !

  11. Desire zegt:

    Nou is blues niet mijn ding, maar het feit dat jij ervan genoten hebt doet me deugd :-)

  12. lien zegt:

    Dit was wel weer een topavondje Billy! Ik kan me voorstellen dat je ervan genoten hebt.

  13. Klinkt goed! Bof jij even, kun je je “eigen” concert op Youtube nog eens overdoen.

  14. platoonline zegt:

    Interessant stukje over een mij totaal onbekende wereld. De naam van de vader heb ik wel eens gehoord maar daar houdt het helemaal op.
    Inderdaad, You Tube is wat dat betreft handig. Je kan zo weer even terug naar het concert.
    Leuk stukje Billy.

  15. ♥Inge♥ zegt:

    Heerlijk zo’n avondje uit! Enne, in eerste instantie zei mij die naam niks, totdat ik het filmpje bekeek, en toen viel er een kwartje…euhhh eurootje….gaaf!!! Fijne dag verder!

  16. Storm zegt:

    Ferm!

    Tegenwoordig zijn er regelmatig leuke blues-concertjes in Bistro Het Zwart Huys te Bruuge! Leuke plek en atmosfeer!

  17. Fijn stukje!
    Nog een hele fijne week.

  18. Joris zegt:

    Hallo Billy,
    Het is alweer vrjdagavond, tijd dus om even lekker te ontspannen en te genieten van het weekend. Misschien lukt het wel om eens op wandel te gaan, voor een fietstochtje is het wellicht nog een beetje te vroeg. In ieder geval, een fijn weekend gewenst.

dit vind jij er van...

