Wie doet de plantjes?

“Balou gaat integreren in Vlaanderen, kennissen passen op ons appartement, werk
is afgerond en we hebben genoeg gespaard. Na 5 jaar zetten we onze droom om in
werkelijkheid: samen een jaar lang met de rugzak door Zuid-Amerika trekken!”

Zo staat te lezen op de site van het achternichtje van vrouwlief, en haar vriend. Bijna een jaar geleden begonnen zij aan een avontuurlijke trip door Zuid-Amerika. Geland in Buenos Aires, en daar in Argentinië zo’n 2 maanden intensieve Spaanse les gevolgd. En van daaruit een groot deel van dat enorme continent verkend, langs Brazilië, Ecuador, Colombia, Bolivië om uiteindelijk in Chili te belanden. Meer dan 10.000 km afgelegd. Eind volgende maand keren zij huiswaarts, met een pak levenservaring en een avontuur als bagage dat ze nooit zullen vergeten. En natuurlijk ook heel wat foto’s en filmpjes die ze van hun reis maakten. Om een beetje een idee te geven wat ze allemaal beleefden maakten ze in hun 50e filmpje een samenvatting:

Groetjes!

Billy

20 reacties op “Wie doet de plantjes?

  1. Joris zegt:

    Hallo,
    Ja, Zuid-Amerika een beetje kennende, hebben ze waarschijnlijk de ervaring van hun leven beleefd. Zelf Perú en Bolivia bezocht, vooral het Andesgebergte met het centrum Cuzco. Een unieke belevenis die je waarschijnlijk maar éénmaal in je leven kan meemaken. Nu wacht hen een cultuurschok, wanneer ze terug in de beschaafde westerse wereld komen. Dat wordt meer aanpassen dan naar ginder gaan.

  2. Er zullen er maar weinig zijn, die ze dit nadoen! Wat een belevenis…Volgens mij stikken ze van de heimwee als ze weer een paar weken thuis zijn. Dat kan gewoon niet anders.

  3. natuurfreak zegt:

    Wat een massa levenservaringen zullen ze opgedaan hebben..om nooit meer te vergeten.

  4. lien zegt:

    Super! Wat een geweldige ervaringen hebben ze opgedaan! Zij hebben gedaan waar velen van dromen maar nooit doen. Ik wil ook! (Ook al ben ik 50 plus)

  5. datzalwel zegt:

    In een woord GEWELDIG !! Dat ze hun droom waar hebben gemaakt. Petje af.
    Groetjes.

  6. J@n. zegt:

    Ik ben jaloers, dat hadden wij in onze tijd ook moeten kunnen doen!

  7. Oh heerlijk!

    Alvast een fijn weekend!

  8. Redstar zegt:

    Geweldig dat ze dit gaan doen! Ik kan weinig anders zeggen dan dat ik ze enorm veel succes en plezier wens.

  9. klaproos zegt:

    geweldig billy om t e zien wat ze allemaal hebben meegemaakt,
    gaaf joh,

    ik had alleen die hond niet meegnomen naast de fiets, dat is een beetje een domme aktie, brengt hij hem ook terug???

  10. Chantal zegt:

    wat een pracht avontuur

  11. Kay zegt:

    Even dacht ik; Den Billy muist er van onder,
    maar het is het nichtje. Dat moet werkelijk een fantastische ervaring zijn.
    Wat die mensen allemaal te zien krijgen is niet in één woord te beschrijven.
    Eigenlijk ben ik ook een beetje jaloers, maar ik gun het hen van harte!
    zo kan ik nauwelijks wachten om onze voettocht naar Compostela aan te gaan,
    maar nog even geduld ;-)
    Liefs ♥

  12. ingridblogs zegt:

    Wauww…gaaf,spannend,vermoeiend,eng,mooi,prachtig,smakelijk,onsmakelijk;)

  13. micheleeuw zegt:

    Daar zullen ze lang kunnen op teren of ze vertrekken terug en wel zo vlug mogelijk.

  14. Voetje zegt:

    Dat zullen wel allemaal speciale ervaringen geweest zijn!

  15. ik zit op het puntje van mijn stoel te kijken naar dit filmpje, billy!!

    wat een rijkdom om dit allemaal te kunnen meemaken!!
    en wat een rijkdom voor ons om via dit filmpje te kunnen meegenieten!

    dankjewel daarvoor!!! :-D

    fijn weekend,

  16. bea zegt:

    Super dat ze dit durfden te doen. Velen dromen daar van maar daar blijft het dan ook bij.

  17. platoonline zegt:

    Fantastisch, wat een pracht idee. Die hebben voor jaren een ervaring waar ze dagelijks uit kunnen putten. Maar hoe zal het ze bevallen dat ze hun gewone leven weer moeten oppakken? Zou dat niet heel moeilijk worden? Misschien gaan ze meteen wel weer op reis :-)

    Mooi verslag, mooi filmpje. Ze hebben alles gedaan wat ik nooit heb aangedurfd.

  18. Desire zegt:

    Een onvergetelijke ervaring! En wat een lef (vooral wat dat vreemde voedsel betreft ;-))
    Tof dat ze er zo’n mooi fimpje van hebben gemaakt, altijd mooi om op terug te kijken.

  19. zon-nebloem zegt:

    Dit is inderdaad een ongelofelijke reis, dat allemaal zien is een droom; ook voor mij.
    wawwww,

  20. Nanabee zegt:

    Het leven is aan de durvers! Die zonsondergang alleen al is de moeite. :-)

dit vind jij er van...

