Jimi Hendrix – Rainy Day, Dream Away

Wat kan je op zo’n dag als deze beter doen dan ‘s lekker languit naar tv kijken? Dat besloot ik dan ook te doen. Terwijl vrouwlief de deur uit was voor een zoveelste scan van haar rug, nam ik de gelegenheid te baat om naar één van de muziekdocumentaires te kijken die ik nog op onze digicorder staan had. Kon ik het volume dan naar hartenlust hoger zetten dan voor haar oren goed is… ;-)

Het werd een aflevering van “Classic Albums“, nl. “Electric Ladyland” van Jimi Hendrix. Ik zocht het even op, bleek al van 2007 geleden dat ik nog iets van hem plaatste hier. Voor mij de beste gitarist aller tijden. Virtuoos en klasvol.
Het nummer Rainy Day, Dream Away is niet direct mijn meest favoriete, maar het sluit natuurlijk perfect aan bij de (overvloedige) regendagen die we de laatste tijd te verwerken kregen.

Muzikale groetjes,

Billy

Meer weten over mijn muzieksmaak: klik hier
Mijn muziekcollectie: klik hier

16 thoughts on “Jimi Hendrix – Rainy Day, Dream Away

  1. heerlijk zo in je luie zetel genieten van muziek, een mens doet dat te weinig en het is zo ontspannend, ik doe het ook ooit maar dan met andere muziek terwijl ik poets, dan heb ik vlug gedaan ;-)

  2. Ik wil de ook even je vorige berichtjes lezen (loop een beetje achter), maar kon niet navigeren vanuit deze blog. Jij bent ook lekker. Wel klagen bij mij over die knoppen en het zelf niet hebben :P

  3. Hallo,
    Zelf vond ik hem op zijn best op het festival van Woodstock. Is ook alweer een tijdje geleden. Het aantal keren dat we deze video hebben bekeken is al lang niet meer bij te houden, maar het blijft een monument in de muziekgeschiedenis. Dergelijke festivals waren toen de max. Gelukkig konden we ondertussen al kaarten reserveren voor het concert van volgend jaar in Werchter, alwaar we dan live kunnen kijken naar ‘The Wall’. Dat wordt beslist ook een unieke avond.

  4. Hallo Billy,
    Via deze weg wensen we jou en je familie alvast een leuk jaareinde toe, maar vooral een schitterend begin van het nieuwe jaar. Een goede gezondheid, succes in je werk, maar vooral veel geluk en genegenheid binnen het gezin en in familiale kring. Tot volgend jaar dan maar…

  5. Ik heb een paar maanden geleden ‘onder mijn voeten gekregen’ van mijn jongere zus omdat ik de Jimmy niet kende ;) Nu ken ik hem dus wel maar ik hou niet echt van zijn muziek.

dit vind jij er van...

