Muse & the Betties

Gisteravond ben ik met mijn dochter en schoonzoon, en een stel vrienden van hen, naar het Sportpaleis geweest voor het optreden van Muse.

Voorafgaand aan het optreden was er in het kader van de actie Music for Life van Studio Brussel (om dementie in de aandacht te brengen) een optreden van the Betties. Dit is een gelegenheidskoor dat samengesteld is door één derde demente mensen, aangevuld met kinderen en/of kleinkinderen. Zij hadden al enkele weken gerepeteerd om het nummer “Follow me” van Muse te brengen. Zij werden ook aangekondigd door Dominic Howard en Matthew Bellamy, resp. de drummer en zanger van Muse zelf. Hoe het klonk zie je hier:

Daarna was het wachten op Muse zelf, het échte voorprogramma lieten we aan ons voorbij gaan… Het was een fantastische show, hoogtechnologisch spektakel van muziek en licht. We hadden een plaatsje dicht bij het podium, ideaal om mijn idolen ‘s van dichtbij te kunnen zien. En ook mooi meegenomen voor foto’s, al is de kwaliteit van mijn digitaaltje te beperkt om kwaliteitsvolle foto’s te nemen…

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

En om een idee te geven van de sfeer en de muziek, een opname van één van de 18000 aanwezigen:

Ik heb genoten!!!

Liefs,

Billy

17 reacties op “Muse & the Betties

  1. Suske zegt:

    mooi initiatief als je weet hoeveel procent van de bevolking er vroeg of laat door getroffen wordt.

  2. platoonline zegt:

    Prachtig, wat een mooi initiatief en wat een sfeervol maar ook ontroerend optreden van de Betties. Ja, inderdaad…kippenvel….bis bis bis.

  3. bea zegt:

    Heel ontroerend de Betties, wat hebben ze dat goed gedaan!

  4. Joris zegt:

    Hallo,
    Dat zijn dus twee vliegen in één klap. Je favoriete groep aan het werk zien en bovendien een actie met een goed doel steunen. Zo te zien hebben jullie genoten van een prachtige avond in het sportpaleis. Recent gingen we daar zien naar de ‘Night of the Proms’ en dan weet je wel, wat een goede akoestiek deze arena te bieden heeft. Alles verloopt er bovendien vlot, de bediening, de vestiaire, de parkings, niets dan lof hoor.

  5. Knap om zo’n moeilijk onderwerp als dementie voor elke leeftijdsgroep bekend te maken, Een mens mag niet meer wensen!

  6. Redstar zegt:

    Ik kon 2 kaarten krijgen, maar heb het niet gedaan. :D Als ik had willen gaan had ik ze zelf wel gekocht. Het voorprogramma vind ik vaak ook interessant.

  7. Ollie zegt:

    Kreeg tranen in de ogen van de Betty’s op TV , Muse heel zeker genoten zeg Billy !

  8. Sas zegt:

    Fijn dat je hebt genoten!

  9. Lotte Daily zegt:

    ik moet telkens huilen van the Betties, gewoon het feit dat music for life het elk jaar weer flikt om enorm veel mensen te engageren (ook ben ik stiekem wel blij dat het eens een goed doel dichter bij huis is)

    Liefs,
    Lotte

  10. micheleeuw zegt:

    Prachtig ! Goed dat jullie zo dichtbij zaten zo kon je extra genieten.

  11. the betties zag ik op tv.
    sorry, ik kon het drooghouden ..

    hoe bijzonder moet het geweest zijn om daar in hoogsteigen persoon bij te zijn ..

    om nooit te vergeten, billy! :-D

  12. Zon-nebloem zegt:

    hoe kan het ook anders als je dit ziet….ik volg net als jij music for life ook op de radio

  13. LJ zegt:

    Wat afschuwelijk voor die mensjes, dat zou ik mijn oma nooit hebben willen aandoen! Maar blijkbaar denkt Vlaanderen daar anders over.
    Ben nog altijd beetje jaloers dat je naar Muse bent gegaan, en ik niet… Dom van mij!

  14. Joris zegt:

    Hallo,
    Graag wensen wij jullie via deze weg een aangename en schitterende Kerst. Mogen de komende dagen vrede en huiselijke gezelligheid brengen voor jullie, verwanten en vrienden. Met nadien nog enkele dagen te gaan, kijken we stilaan uit naar het eindejaar. Tijd dan ook om goede voornemens te maken, en op die manier 2013 op een ideale manier te beginnen. Nog een aangenaam weekend gewenst en laat vooral de kerstlichtjes schitteren.

  15. Muse is gewoon geweldig!!
    En mooie plaatsen!

    Liefs!!

  16. Voetje zegt:

    Ik heb het gemist maar volgens mij moet het wel mooi/aangrijpend geweest zijn.
    Wat vond jij ervan?

dit vind jij er van...

