Eerste

Ziezo, mijn eerste werkdag in de dagploeg zit er op. Het moet zowat 20 jaar geleden zijn dat ik nog in dagregime werkte, en het bevalt me wel. Enige nadeel is dat er in vergelijking met de nachtploeg, toch wel minder vrije tijd is. Akkoord, ik kan dit logje nu op m’n gemak ‘s avonds typen, maar met de nachtploeg heb je toch zowat een halve dag waarin je kan doen wat je wil. Maar nu heb ik een normaler leven, en kan ik ook ‘s avonds ergens naartoe. Niet onbelangrijk als je in je cultuurabonnement ook enkele avonden in de week gepland hebt…
Groetjes!

Billy

29 thoughts on “Eerste

  1. Werken in een nachtploeg klinkt erg vermoeiend, maar ik ken enkelen die het met plezier doen. Jij hebt er ook nooit moeilijk over gedaan. Misschien dat het went? Maar ik kan me wel goed voorstellen dat je meer vrije tijd hebt, als je ‘s nachts werkt. Een normaal leven is uiteraard ook heel veel waard…

    • ik deed heel graag de nachtdienst, Mirjam. Ik had zelfs nooit gedacht dat ik nog in een ander regime ging werken voordat ik van mijn pensioen kon genieten. Maar bij het aanvaarden van mijn nieuwe job maakte de dagploeg deel uit van de deal… ;-)

  2. Hallo Billy,
    Ja op termijn zal dat wel wennen en het is zoals je zegt, je hebt nu wat meer tijd ‘s avonds. Bovendien zal je sociale leven er baat bij hebben, je eet op regelmatiger tijdstippen en je gebruikt tenslotte de nacht voor wat hij geschapen is, om te slapen. Vaak, omwille van ploegwerk kan je niet deelnemen aan curussen, moet je optredens missen en wat al niet meer. Nu je een dagmens bent geworden, zal dat allemaal weer kunnen. Nog een prettige dagweek dan maar…

  3. Toen ik stopte met de nachtdiensten, moest ik daar toch flink aan wennen. Mijn slaapritme was na al die jaren flink verstoord, Nu, 12 jaar later is het eindelijk oké te noemen.

  4. Soms zijn veranderingen niet slecht,……maar wij als diertjes hebben dat niet graag hé en ik geloof dat ik op de eerste rij stond toen ze die eigenschappen uitdeelde :-), veel plezier met je culturele uitstapjes!!

  5. Dat is even wennen. Ik werkte ook altijd ‘s nachts en vond dat ik toen veel meer vrije tijd had dan toen ik weer overdag ging werken. Maar je moet weer even je draai vinden en het anders gaan indelen en dan heb je weer evenveel tijd. Uiteindelijk veranderen de uren in de dag niet natuurlijk, alleen jouw invulling. Komt goed! liefs ♥

  6. LJ zegt:

    Geef mij maar de regelmaat van de ‘dagdienst’! Zo wakker zijn wanneer anderen slapen, het is niets voor mij. Het zal wel wennen zijn voor jou want avonden zijn rap om, maar komt wel goed ;-)

dit vind jij er van...

